• Melis

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

Tajci...vad fick du ge för din bukett?

• MissLovely

Nu ser jag. Fina bilder.Håruppsättningen med pärlor har jag med, tycker den e jättefiiiiiiiiiiiiiiiiin.

Har du ingen bild på klänningen?

Var kommer ni bo där o här?

• Tajci78

Oj minns inte men jag kan fråga min man när han kommer hem från jobbet så skriver jag ner det då. Men det var inte mycket allt är ju så billigt där nere

• Tajci78

Ni måste sätta ut era bilder sen när ni gift er så jag får se hur era traditioner är :)

• Melis

jag har försökt hitta bilder på klänningen på internet men har inte lyckats...men den som är intresserad kan google Pronovias + Octubre så får man upp en tjej som säljer sin i malmö så där kan man se den...annars hittade jag ingen bild...

Där nere så har både mina föräldrar och hans hus, fast på olika håll så vi kommer ju vara där under planerandet och så men på bröllopsnatten ska vi bo på hotell...

Här i Sverige vet vi inte riktigt var vi ska bo...Jag tar examen nu till sommaren så jag ska börja söka jobba så jag får se var jag hamnar men eftersom min blivande dömer fotboll och handboll så vill han gärna bo i småland så att han kan fortsätta döma. Jag vill gärna bo i en större stad än Vetlanda så det lär bli Växjö eller Jönköping, ett annat alternativ är Eksjö men som sagt jobbet avgör.

Ni då? Både Tajci och Miss Lovely?

• Tajci78

Jag kom på en sak någon av er skrev att ni skulle ha det där de betalar för bruden. Det hade vi med :) Det var så skoj en av mina kusiner drog ett lakan över huvudet och när min man skulle betala gav han bara en liten summa och då kom min kusin ut så då fick han ge mer pengar för att jag skulle komma ut. Det var skoj och alla skrattade

Jag bor i skåne just nu letar vi efter hus, hoppas vi hittar något snart annars på bröllopsnatten bodde vi i hotellet där festen var.

• Melis

Ja jag berättade om det, men hos oss är det kum som betalar och inte brudgummen...

Oj vad kul i skåne..var?? Själv bor jag i Helsingborg

• Tajci78

perstorp så det är inte långt från helsingborg. Ja hos oss är det egentligen också någon annan som ska betala men vi valde att min man skulle göra det. Samma sak när det gäller ringarna och klänningen så betalade vi det själva eftersom vi ändå har en lite bättre ekonomi än de där nere

• Melis

Det verkar som miss lovely har somnat...

Ja, det kändes lite dumt men eftersom vår kum och kuma är min blivandes syster och hennes man så ville de stå för de..men jag ville inte för att bara min klänning kostade rätt mkt...sen enades vi om en summa så fick vi köpa vad vi ville för det...

• Tajci78

ja det var ju bra :) Nu ska jag också lägga mig ska snart upp till jobbet

Kram å Gonatt

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??