Inlägg från: DetOrdnarSig |Visa alla inlägg
  • DetOrdnarSig

Rätt eller fel?????

Att vara praktiskt lagd tycker inte jag är att påtala problem där lösningen är pojken inte ska får det kalas ni två planerat. Att vara praktiskt lagd är ju att tänka ut lösningar så att det är genomförbart. Tycker jag.

• DetOrdnarSig

Tack! Jag ser mig själv som en praktisk person och det är problemlösning hela vägen.

• DetOrdnarSig

Jag tycker att din sambo gör otroligt fel när han blandar in sonen i diskussionen. Din son har blivit lovad ett födelsedagskalas med 9 gäster och inbjudningskorten är klara. Då är det för sent att ändra sig (om inte väldigt stora komplikationer uppstår, typ huset brinner, mormor hamnar på sjukhus etc.). Om din sambo har problem med detta ska han ta en diskussion med dig om att du lovar sonen saker utan att prata med honom först eller vad nu som varit problemet. 9-åringen har inget med den diskussionen att göra. Hoppas han inte känner att han inte vågar dela ut alla inbjudningarna eller så nu.

Sen tycker jag i och för sig din sambo har fel i sakfrågan också. Lever man med barn måste man ju stå ut med att andra barn är där på kalas en gång om året!

• DetOrdnarSig

Va bra att han delade ut alla!

Jag tyckte stationer med utmaningar var en jättebra idé. Gärna lite varierade, både fysiska och för hjärnan.

Svar på tråden Rätt eller fel?????