• FhjärtaH

Någon som åkt/tänker åka häst och vagn från kyrkan?

Är det nån här som har åkt häst och vagn från kyrkan? Hur var det? Vem anlitade ni? Vad kostade det? Vi gifter oss i Tyresö kyrka och funderar på att åka iväg med häst och vagn. Har ni några tips att ge oss?

• Svar på tråden Någon som åkt/tänker åka häst och vagn från kyrkan?
  • jennysnartfru

Vi ska åka häst och vagn. Fast inne i Stockholm. Vintertid.
    Vi kommer antingen boka Stockholmskusken eller Häståkeriet C.W.
    Kostar 5000 ca för den sträcka vi ska åka. Då kommer vi åka i en landå, en stängd vagn med tak.

• Septembercess

Vi åkte med Beyron johanssons hästverksamhet, finns på företagsregistret. www.beyron.net det var fantastiskt!!

• Septembercess

hm..såg att du hade fler frågor=) tror han tog 4000:- han har flera olika vagnar.

• AJFC

min m2b är uppvuxen med hästar så han vill inte åka häst & vagn, det har alltid varit en liten dröm för mig.
    så nu sattsar vi på att rida själva=)

• AJFC

vi får väl se med tanke på att jag är nybörjare med hästar. så svärmor håller på att lära mig rida nu, skit kul=)

• pandis2405

AJFC: hur funkar det med bröllopsklänning på? Häftig idé dock. Försök bara att inte göra en runaway bride

Jag skulle vilja ha häst och vagn, vi har lagom avstånd, och det ligger lite på landet, men jag vet inte, det kostar ganska mycket.

• Septembercess

Jag var oxå sugen på att rida från början eftersom jag oxå har ridit hela mitt liv och är även van damsadelryttare men jag ville inte ta någon chans att klänningen skulle fastna i något eller att hästen blir skrämd mm så det blev häst och vagn och det blev jätte finnt!

• Gizmos

Jag funderade ocksa pa att rida, men vill inte ha en panikslagen hast som springer ivag... tror att det kan bli valdigt svart att komma upp med en stor bulsig klanning som fladdrar.
    Sa det far bli hast och vagn istallet! Lika romantiskt det tycker jag

• FhjärtaH

Fick ett pris från Taxinge droskeri. 5000 kr!
    Jag förstår att det ligger mycket tid och arbete bakom och att de är proffsiga, men vi lägger nog de slantarna på nåt annat.
    Bye bye flickdröm

• Tajci78

Vi åkte häst och vagn och det var så skoj enda nackdelen var att det var i ett varmt land och färden tog ca 20 minuter så det blev verkligen varm :)

• Kaffemoster

Vi åkte häst och vagn. Det var dock ganska kallt (maj) och det tog väldigt lång tid så gästerna fick vänta ...
    Vi åkte ca 5 km ..
    Med det var mysigt! Skönt med lite tid för oss själva precis efter vigseln :o)
    Detta var inte i Stockholms området.

• häst och vagn

Hejsan

jag både kör och har "lånat" ut hästar för ridande brudpar

de som vill kan få bilder.via mail eller SMS

tjingeling

Svar på tråden Någon som åkt/tänker åka häst och vagn från kyrkan?