• 17jan2009

Vinterbrudar

Vi ska också gifta oss på vintern, som ni förstår på mitt nick. För mig var det självklart att det skulle bli bland snö och facklor eftersom jag från början kommer från Dalarna där vi brukar ha fina vintrar. För min m2b var det inte lika självklart till en början men han föll för idén när vi pratade igenom det.

Jag tycker att en av de saker som känns bäst är just vädret. På sommaren känns det som att det är det stora samtalsämnet och att fokus rikta så mot om det är soligt, kallt, blåsigt etc etc... På vinterna kan det ju också vara dåligt väder men hur det än är så är det mörkt när vi ska vigas klockan 16 så det spelar inte så stor roll.

Vi kommer inte att ha några elektriska ljus i kyrkan utan bara ha de 400 kronljusen tända. Jag tror att det kommer att bli helt galet stämningsfullt! Efter vigseln ska vi gå tillsammans med våra gäster i fackeltåg några hundra meter till festlokalen.

Jag hoppas naturligtvis på massor med snö, men blir det inte det så är det inte hela världen. Hade varit värre att gifta sig på sommaren i ösregn och 11 plusgrader...

Hur planerar ni andra vinterbrudar??

Svar på tråden Vinterbrudar