Fråga om vad som är reklam på BT
Nu måste jag, efter typ tio månader på Bröllopstorget och rätt många inlägg, fråga om detta med reklamreglerna. Jag tycker man alltid här hit och dit skriver vad man tycker och har för erfarenheter om olika företag man kommer i kontakt med. Jag har skrivit mycket i olika trådar om vad jag tyckt om olika ställen. Men så skrev jag igår ett inlägg om hur nöjd jag var med vår fotograf och bilderna, och då får jag plötsligt ett meddelande idag om att det är borttaget, jag är varnad och dessutom spärrad viss tid från att göra inlägg (spärrad i ca sex timmar - vad är vitsen...). Vad är det för skillnad i det jag gjort? Jag förstår inte riktigt skillnaden mellan att rekommendera och att rekommendera? Jag förstår inte heller de bryska metoder som användes, tråden raderas, (jag får tex inte någon möjlighet att ta bort namnet på fotografen eller skriva om den), jag blir varnad vilket känns ganska att ta i, och jag blir dessutom spärrad från att göra nya inlägg. Är det rimligt med så många och så drastiska åtgärder? Jag har alltid trott att förbudet mot reklam gällde näringsidkare, inte förr oss konsumenter (att jag är konsument syns ju enkelt genom att titta på mina övriga inlägg eller liknande). Någon som kan förklara tankarna bakom detta för mig?
(Jag vet att man kan överklaga sånt här men det känns lite att ta i, jag vill bara förstå hur man tänker, inte driva någon process om saken. Jag hoppas inte detta inlägg blir borttaget bara, då börjar det kännas märkligt...)