• Pumpkin

Fråga om vad som är reklam på BT

Anledningen till att din tråd togs bort var att du startade en tråd med ett tips, vilket är emot forumreglerna (§6).

Vi moderatorer (och BT-ledningen) jobbar hårt för att få bukt med alla reklaminlägg och liknande som finns här på BT, men det tar tid, därför finns många trådar fortfarande kvar, trådar som kan tyckas "värre" än den du startade - men vi jobbar som sagt på det. Vi behöver också hjälp från övriga medlemmar som kan tipsa och anmäla otillåtet material.

Om du tycker att du blivit orättvist behandlad kan du som sagt självklart överklaga det till BT-ledningen.

/Moderator

• Pumpkin

På sin sida får man ha i princip vad man vill, även information om sitt företag. Däremot är det inte OK att gå in i en tråd och säga "Hej, kolla min presentation!" eller att lägga upp en ny tråd där detsamma står, då blir det reklam.

• Pumpkin

En användare får inte ha ett nickname som refererar till företaget/företagsnamnet, det anses vara reklam och såna fall vill vi gärna att ni andra användare rapporterar till oss så tar vi ställning till vad som bör göras

• Pumpkin

Självklart får man TIPSA, det är inte det det handlar om. Men man får inte starta en ny tråd för att ge ett tips, tipset måste vara oberoende (dvs man får inte tjäna på att göra reklam för företaget/fotografen osv) och man får inte tipsa om samma sak fler än 3ggr/6 månader, allt enligt forumreglerna.

Så tipsa på, men överdriv inte

• Pumpkin

Okej, vi tar ett exempel. Är du fotograf så får du inte heta "Fotograf XXX" eller "XXX fotograf". Hmm... Svårt att komma på exempel såhär på rak arm, lättare när man får ett användarnamn att ta ställning till genom rapport/anmälning.

Så länge du inte har stötande material på din sida så ska det inte vara något problem, men visst, nog kan nån av oss kolla på den om du vill det.

• Pumpkin

Och ja, vi vet att det finns jättemånga som heter något som relaterar till deras företag, och vi jobbar på det

• Pumpkin

Hmm, måste kolla det där med communityansvarig - återkommer!

• Pumpkin
    Fru fjäder: Jag har bett Johan kolla in i den här tråden, så jag hoppas han kan ge lite bättre svar
Svar på tråden Fråga om vad som är reklam på BT