Fler som fått kommentarer om sin "efter-graviditets-kropp"?
Var på badhuset med min goda väninna då hon plötsligt säger:
"Du har inte funderat på att lyfta dina bröst nu efter amningen?"
De är ju tömda så visst är det hängigare, men jag ska ha ett barn till och har jag inte medicinska problem med tyngdlagen så behåller jag gärna dem orörda.
Dessutom sa hon:
"Om du inte börjar träna din mage ordentligt så komer nog den inte att dra sig tillbaka. Jag har en kompis som har en jättehängig mage där huden ALDRIG kommer att lyckas dra sig tillbaka. Du borde träffa henne som varnande exempel."
Ok, tänkte jag. Jag har föt ett barn och ja, min mage komemr aldrig att blis ig lik, men den var ju utspänd för ett barn.
Ja, jag ser inte ut som förr. Försöker själv smälta detta när man inser att kläder man haft förr inte alls sitter lika snyggt numera vid samma kg. Jag blev väldigt förvånad och sårad, men vågade inte säga det.
Vad hade ni svarat och skulle ni nämna det nu i efterhand?
Kan påpeka att jag nu gått ner nästa 4 kg sedan sist hon såg mig och hon sa ingenting, inte en endast kommentar. börjar tro att hon kanske äv avis då hon själv alltid haft små bröst fast hon är mulligare än mig. Vad skjuttsicken ska man tro. Hon är ändå en av mina närmsta tjejkamrater.