Inlägg från: Skottdagen2008 |Visa alla inlägg
  • Skottdagen2008

Fler som fått kommentarer om sin "efter-graviditets-kropp"?

Var på badhuset med min goda väninna då hon plötsligt säger:
    "Du har inte funderat på att lyfta dina bröst nu efter amningen?"
    De är ju tömda så visst är det hängigare, men jag ska ha ett barn till och har jag inte medicinska problem med tyngdlagen så behåller jag gärna dem orörda.

Dessutom sa hon:
    "Om du inte börjar träna din mage ordentligt så komer nog den inte att dra sig tillbaka. Jag har en kompis som har en jättehängig mage där huden ALDRIG kommer att lyckas dra sig tillbaka. Du borde träffa henne som varnande exempel."
    Ok, tänkte jag. Jag har föt ett barn och ja, min mage komemr aldrig att blis ig lik, men den var ju utspänd för ett barn.

Ja, jag ser inte ut som förr. Försöker själv smälta detta när man inser att kläder man haft förr inte alls sitter lika snyggt numera vid samma kg. Jag blev väldigt förvånad och sårad, men vågade inte säga det.

Vad hade ni svarat och skulle ni nämna det nu i efterhand?

Kan påpeka att jag nu gått ner nästa 4 kg sedan sist hon såg mig och hon sa ingenting, inte en endast kommentar. börjar tro att hon kanske äv avis då hon själv alltid haft små bröst fast hon är mulligare än mig. Vad skjuttsicken ska man tro. Hon är ändå en av mina närmsta tjejkamrater.

• Svar på tråden Fler som fått kommentarer om sin "efter-graviditets-kropp"?
  • Skottdagen2008

Nu har det gått en tid. Jag blev så förvånad och visste inte vad jag skulle säga, men min m2b trodde att hon sa det för att öka sin egen självkänsla som inte är så stor tor vi då hon ofta kommenterar min kropp.

Vill gärna behålla henne som vän då hon förutom dessa konstiga kommentarer är en gof vän som jag kan lita på. Skulle du ha nämnt något om detta ie eftrhand. det är nu nästa 6 månader sedan, men jag kan inte riktigt släppa det.

• Skottdagen2008

Tack för ert stöd och grattis lillsessan till din "nygamla" kropp.

Jag hoppas också nå dit. Har i och för sig för mycket bristningar för att lyckas, men jag börjar vänja mig vid min nya figur och tycka att den itne är så dum eftersom den ändå har förr fram en välskapt grabb. Det är ju endast utan BH som brösten ser ut som... tja...inte lika fasta och med massor av bristningar. Magen är lösare, men tack och lov knappt några bristningar.

Ja, å ena sidan vill jag skita i henne just då, men hon har så goda kvaliteter annars. Hon påpekar bara konstiga saker, har ingen aning om hon vet att det sårar då jag låtsas som att det inte gör det. Jag borde nog säga det åt henne.

Inom mig hoppas jag vid alla gudars makter att jag får min "drömkropp" eller rättare sagt så snygg nu jag kan bli, orkar bli, hinner bli, har kraft att bli, men att jag blir snyggare än henne vad gäller kropp och sedan gå ut på krogen med henne och få alla komplimangerna och bara njuta. Det hade varit great eller helt enkelt kunna säga det åt henne att jag är så nöjd med min kropp och verkligen stråla av självkänsla. riktgit trycka in det att jag är supernöjd och supersnygg, haha. Jässes vad jag låter desperat. Är det helt friskt eg. Synd som tusan att hon inte kunde komma på bröllopet för då djäklar ska jag se snygg ut, hoppas jag

• Skottdagen2008

På ett sätt så är det hon som sporrar mig att lyckas gå ner dessa sista kilon och få lite mer synliga muskler igen.

Ta me tusan, det kanske jag ska säga till henne den dag det är sant, dvs de sista kg är borta och lite mer muskler att det är hennes kommentarer som sporrat mig för att hon sårade mig så hårt.

Säger jag bara att det är henens kommentarer så tar hon det som en komplmang och säger, det var ju det jag sa. Hon e sån.

• Skottdagen2008

jo, ibland verkar det verkligen som att hon vill själv bli bekräftad, men jag orkar ärligt inte bry mig längre. jag har verkligen stöttat henne under hennes svåra perioder och nu när hon mår bra med ny man och nytt liv och smalare och mer vältränad kropp då är det precis som att jag inte är lika viktig längre och att hon liksom vill få mig att tycka jag har det sämre än hon på alla plan vilket jag verkligen inte har. jag är verkligen superlycklig, trivs ghelt underbart bra med mitt liv.

jo, jag bör nog tala om för henne lite mer ärligt att jag tar illa vid mig när hon säger sina små kommentarer då och då.

• Skottdagen2008

Jag ska nog ta ett snack med henne och fråga vad hon menar egentligen. Det är sant att man inte ska ha vänner som mår bättre av att trycka ner en själv. FAN att hon är en så god vän annars förutom på sina kommentarer.

Svar på tråden Fler som fått kommentarer om sin "efter-graviditets-kropp"?