• cellabella

Stockholmsbrudar 2008

Här kan jag hänga ibland också, kul!

Gräddnos Maja

Ni får ta reda på de ställen som fortfarande är lediga i augusti, googla på bara! Det är nog lite i sista minuten att få tag på nåt, så skynda bara med att boka ställe och kyrka (om ni ska gifta er i kyrkan), och om ni ska ha catering förstås, men annars behöver du inte känna dig stressad. Vi gifter oss på midsommarafton, lokal är bokad, ringar är bestämda och smed är anlitad, vi har planerat meny, köpt tyg till klänningen och börjat köpa saker till bordsdekorationerna. Men annars har vi det mesta kvar, t ex inbjudningskorten, men hela våren ligger ju framför oss!

• cellabella

johansdotter

Konstigt, vad är det för skillnad? Bruden blir ju ändå överlämnad från en man till en annan. Jag hör för övrigt till dom som klart ser kyrkans poäng i det hela.

• cellabella

johansdotter

Ja, jag tycker att budskapet är tydligt, med vad denna sed representerar. Sen förstår ju jag att de flesta inte vill ta vara på denna tradition för att få fortsätta vara underordnade mannen, utan för ungefär samma orsak som du. Men jag för min del skrotar gärna denna typ av traditioner, och kyrkan också för den delen eftersom jag ska gifta mig borgerligt.

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008