Inlägg från: johansdotter |Visa alla inlägg
  • johansdotter

Stockholmsbrudar 2008

Lina_K skrev 2007-10-28 22:07:14 följande:
    *vinkar*Gifter mig 081004 och har redan kyrka, lokal, fotograf, mat, hårdekoration (krona) samt val av papper till inbjudningskort klart.Har varit förlovad i en månad så jag tycker det ändå är rätt taskt marcherat.
    DET må jag säga!
    Grattis! *känner sig som en snigel*
  • johansdotter
    Lina_K skrev 2007-11-15 11:22:39 följande:
    Men du har ju klänning! DET har inte jag!
    Nu mäste jag bara banta ner mig så jag kommer i den också! :D
    Måste också få tag på en underkjol för klänning med släp....

Min m2b börjar lite lätt få krupp på mig och mitt bröllopsplanerande....*asg*
  • johansdotter

Jag ska kika på våran lokal kl 15 idag.... :-/

• johansdotter
    MaddeW skrev 2007-11-15 11:56:07 följande:
    Det verkar helt omöjligt att min pappa får föra fram mig i kyrkan! Det är kyrkan som inte vill! -idiotiskt! Det är tydligen nedvärderande mot kvinnan! -det är ju jag som vill att pappa ska går med mig! förstår inte problemet...
    VA???
    Du skojar?
    Jag vill juh också att min pappa ska föra fram mig...
  • johansdotter

Jag hörde nu med våran församling...och där har dom gått en medelväg....typiskt svenskt *skratt*
    Fadern får gå med dottern NÄSTAN hela vägen...men sista biten tar mannen över och följer bruden sita stegen till altaret.
    Det funkar för mig. = )

• johansdotter
    cellabella skrev 2007-11-15 13:26:54 följande:
    johansdotter Konstigt, vad är det för skillnad? Bruden blir ju ändå överlämnad från en man till en annan. Jag hör för övrigt till dom som klart ser kyrkans poäng i det hela.
    JAg kan absolut förstå resonemanget och förstår det helt och fullt...jag e knappast typen som någon behöver "ta hand om " *s*....men för min del så ser jag det inte så, utan för min del handlar det om att jag vill ha min far med mig helt enkelt.
  • johansdotter

Vallentuna församling =)
    Dock får du räkna med att det självklart kommer resoneras om det och att dom vill ha klart för sig att du INTE håller med om den gamla kvinnosynen som den från början representerar.

• johansdotter

För mig funkar det oftast... =-D
    Ska dock till Hamburg nu över helgen...så denna vecka e inte möjlig.

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008