• MaddeW

Stockholmsbrudar 2008

Hej!
    Jag är ny här! Vi ska gifta oss i mars och kom väl på det för någon vecka sedan... Har prel bokat lokal, förberett inbjudningskort (texten inte klar pga att vi inte har planerat klart ännu..) & beställt klänning från Kina... Längre har vi inte kommit. Det löser sig väl ändå

• MaddeW

Det verkar helt omöjligt att min pappa får föra fram mig i kyrkan! Det är kyrkan som inte vill! -idiotiskt!
    Det är tydligen nedvärderande mot kvinnan! -det är ju jag som vill att pappa ska går med mig! förstår inte problemet...

• MaddeW

Så här skrev brommaförsamling till mig:

"När det gäller att pappan leder fram bruden är detta inte en tradition som vi vill använda oss av. Det är en mycket förlegad syn på kvinnan som omyndig som lämnas över från en man till en annan. Det är heller inte en svensk tradition utan en anglosaksisk som blivit populär. Svenska kyrkan vill se på äktenskapet som ett jämlikt förhållande. Jag vet att de flesta av våra präster inte vill
    gå med på detta."

• MaddeW

Kolla med prästen. Vi väljer en annan kyrka istället. Håller på att ringa runt...

• MaddeW

Vad är det för församling?
    -den gyllene medelvägen....

• MaddeW

Godisråttan:

Vi ska också ha festen på Ängby!
    (det blev inte Bromma kyrka pga deras regler ang att gå med sin pappa i gången) Vi valde att gifta oss i Lovö kyrka - jättefin!
    Fast vi hinner före! -vi gifter oss i mars!

• MaddeW

Hej godisråttan!
    Vi ska ha catering. blir nog från abcmatresan, de verkar bra + har mkt bra priser! Dryck köper vi troligen från tyskland.
    det får vara max 66 gäster. men det blir ju svårt att bara bjuda 66st, några tackar rimligen nej. Så vi får bjuda 70st! -tack till slottsfrun!

• MaddeW

Vi kommer också att köra abcmatresan. De är väldigt trevliga & det är bra priser!

• MaddeW

Personligen tycker jag att fotograferna tar alldeles för mycket betalt! -vi ber en vän som är väldigt duktig att fotografera oss istället! I kyrkan & på festen fotar ju så många andra ändå!

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008