Stockholmsbrudar 2008
Sitter och kolla på hur mycket det skulle kosta att hyra porslin till festen... Det är ju galet, måste vara billigare att köpa en helt ny servis på IKEA.
Sitter och kolla på hur mycket det skulle kosta att hyra porslin till festen... Det är ju galet, måste vara billigare att köpa en helt ny servis på IKEA.
Det mesta ligger på 2-4 kr/del + moms. Det blir rätt mycker beräknat på 40 gäster som alla ska ha tallrik, assiett, vinglas, vattenglas, bestick..... De billigaste vinglasen kostar 19 kr för 6 stycken på IKEA.
Sånna här problem får man inte om man hyr en festlokal där porslinet ingår. Där fick vi för att våran lokal med takterass och utsikt över Söder kostar 0 kr.
Matteve: Jag kollar genom en av de cateringar vi funderar på. Och jag tyckte det var så dyrt att jag kollade vad det skulle kosta att hyra separat och det var minst lika dyrt det.
Det ordnar sig: Ja, exakt, om cateringen diskar är det ju värt. (Men inte om man själv måste skölja av alla tallrikarna först. Då man kan ju lika gärna diska i sin egen diskmaskin).
Vi tänkte i och för sig låna ihop glas och bestick, och försöka duka lika tillsammans (fattar ni? inte jag heller...), men tallrikar vore ju kul om det var något så när enhetligt. Tror ändå att det blir IKEA, vi kunde behöva en ny servis (den vi har nu är gammal och full av udda delar) och om mamma kan passa på att köpa en ny till landet så kan det nog funka. (Kan skänka lite till min bror också, som inte flyttat hemifrån än.)
För mig är det otänkbart att gå in med någon annan än min blivande man. Men vi kan lämna brudöverlämningsdebatten utanför den här tråden, tycker jag.
Det är väl sånna där thailändska rislyktor?
Kolla här blendie:
www.khomloy.se/
Hihi, nyss kom det in ett par och köpte tre olika bröllopstidningar av mig på jobbet.
Grattis Matteve! Vad jobbigt att datorn är sönder. Får lite perspektiv på mitt eget teknikkrångel... Min ipod dog igårkväll och går inte att starta. Men det vore ju ännu jobbigare om datorn också dog.