Inlägg från: Linda och Hannes |Visa alla inlägg
  • Linda och Hannes

TIPS! Sy-din-egen-klänning, mönster till klänningar o.dyl

Halloj!
    Funderar lite över att sy min klänning själv/med hjälp av en sömerska. Skall iaf sy brudnäbbarnas klänningar samt brudtärnornas.
    Jag surfade lite runt och snubblade över den här siten som är värt ett besök, www.mccallpattern.com.

Ett litet tips till er som går i samma tankar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-25 12:28
    Om ni känner till fler liknande sidor på webben.
    Tipsa här!

• Svar på tråden TIPS! Sy-din-egen-klänning, mönster till klänningar o.dyl
  • Linda och Hannes

Brud-08 skrev 2007-10-25 13:38:10 följande:

Ska få min klänning uppsydd och undrar nu om någon vet om det finns någon sida där man kan beställa siden från kina eller något annat land ?? Det är ju så dyrt tyg i Sverige.
    Bra fråga! Det skulle jag oxå vilja veta.
    Tips på tygaffärer i Sthlm där det är billiga/rimliga priser på finare tyger???
  • Linda och Hannes

Brud-08 skrev 2007-10-27 12:05:08 följande:

Jag har hittat en affär på nätet som har hyfsade priser www.gittes.seNågon annan med andra tips??
    Tackar för tipset! Undrar ifall man kan skicka efter provtyger ifrån gittes?
    Annars var sortimentet ganska basic via nätet så att säga. Dock hittade jag länkar där till sidor med mönster, det va toppen!

• Linda och Hannes

2008-08-09 skrev 2007-10-28 15:14:46 följande:

Linda och Hannes skrev 2007-10-25 18:15:21 följande:
    Där beställde jag mitt mönster! Mitt största problem nu är vilken storlek jag ska ha på pärlorna som vi ska brodera på klänningen...
    Såg några riktigt fina och enkla klänningar där jag oxå! Med fint tyg och detaljer kan det bli supersnygga. Får nog ta och beställa jag oxå.
Svar på tråden TIPS! Sy-din-egen-klänning, mönster till klänningar o.dyl