• Troll-P

Vilket typsnitt har ni i inbjudan?

Vilket typsnitt använder ni i inbjudan? Det är en djungel där ute och därför undrar jag vad NI har valt för typsnitt? Varför fastnade ni för just det?

• Svar på tråden Vilket typsnitt har ni i inbjudan?
  • mooogn

Lilla damen: Art Deco är jättefint!

• Lilla damen

Tackar! Det känns helt rätt för oss!

• Celeste97

Riktigt snyggt det där Bickham Script! Var hittade du det Michael?

Tagettes blir det nog för vår del också, jag väljer det framför Old Script som är fint men lite för högtidligt för att passa.

• MichaelSthlm

Kostar det så smakar det...ungefär 250 kronor.

Bickham Script är ett kommersiellt typsnitt från Adobe, men det finns en gratisvariant som heter Beautiful ES. Den innehåller dock inte flera olika varianter på samma bokstav, som Bickham Script gör - men det finns stora och snirkliga versaler i alla fall. Fast med tanke på vad vi lade ned på papper och porto - för att inte tala om själva bröllopet, så var det värt kostnaden att använda Bickham.

Bickham Script: www.adobe.com/type/browser/F/BIPQ/F_BIPQ-10005000.html
    Beautiful ES: www.fontfreak.com/authors/ES_Typography.htm

Mich@el

• Oktoberfest

Hmm, har inte inbjudan här men i festprogrammet har jag:

Stora rubriker: Edwardian Script ITC
    Mindre rubriker: Copperplate Gothic Bold
    Brödtext: Franklin Gothic Book
    Visdomsord och roligheter: Bradley Hand ITC

Det är lite blandat formellt och små roligheter

• Fröken Figo

jane austen och perpetua kursiv.

tycker de är underbara och passar utmärkt ihop!

mitt eget lilla påhitt att blanda de två, letade länge innan jag kunde passa nån med underbara härliga gudomliga "jane austen"

• Limegrön

Har du något exempel på jane austen?

• Celeste97

Haha, tack Michael, skönt att höra att det finns fler fontfreaks än jag därute!

• Troll-P

www.dafont.com finns "Jane Austen" och MASSOR av fina gratistypsnitt. Glöm inte kolla att åäö finns med innan du bestämmer dig för ett visst typsnitt...

• Limegrön

Jag hittade Jane Austen. Vilket snyggt typsnitt! Den har i alla fall å, ä, ö. Men jag har ett fontprogram, där jag kan lägga till egna bokstäver, så jag kan fixa ring och prickar om det saknas...

• 2015

Tyvärr är det många av länkarna som ni lagt ut som inte fungerar. Lite trist!Rynkar på näsan

• ESW

Åter igen, bär namnen är svarta är de inte längre medlemmar. Då tråden är från 2007 är det ju inte så konstigt att länkarna inte funkar. Kan du inte starta en ny tråd på ämnet?

• 2015
    ESW skrev 2013-11-18 07:00:21 följande:
    Åter igen, bär namnen är svarta är de inte längre medlemmar. Då tråden är från 2007 är det ju inte så konstigt att länkarna inte funkar. Kan du inte starta en ny tråd på ämnet?
    Jag är inget bra på data. Men gör väl ett försök.Glad
Svar på tråden Vilket typsnitt har ni i inbjudan?