• cinta

Byta klänning?

Ska man ha samma klänning hela dagen eller ska man byta den under middagen mot en enklare, än den man hade i kyrkan?

• Svar på tråden Byta klänning?
  • lillaj

Jag hade aldrig hört talas om att man bytte förens för ett tag sen men min åsikt är ju att man vill ha den vackra klänningen hela kvällen!

• lillaj

Jag hade aldrig hört talas om att man bytte förens för ett tag sen men min åsikt är ju att man vill ha den vackra klänningen hela kvällen!

• Skottdagen2008

Samma såklart i alla fall jag.

• cinta

Inte jag heller. Först hade jag tänkt ha samma klänninge hela dan. Sen läste i en bröllopstidning att man skulle byta klänning.
    Hur vanligt är det att man gör så?
    Kännde att det kanske skulle vara skönt att byta eftersom man kommer att ha på sig den rätt länge och den är ju inte så jätteskön och lite svår att dansa i, men samtidigt så ska jag ju bara ha den en enda dag...

• charmed

åååh..jag ska ha 4 klänningar! muahahahaha

det är ju tredagars bröllop så det blir
    en enkel fin kortare klänning på fredag under middagen
    en prinsessklänning under ceremonin och en lite tajtare,lyxigare klänning till kvällen
    sen på brunchen på söndagen blir det en lite 50tals klänning,kort och lite puffig i picnic stil

yes I know,jag är rätt knäpp

• cinta

Lillsessan:
    Vilken tid är ceremonin? När har de tänkt byta till den andra klänningen?

• charmed

ceremonin är vid 15 och klänningen byts efter valsen...jag vill gärna ha min kläning på mig när jag dansar vals så det blir bling bling och sexig klänning då när festen sätts igång. Vet inte riktigt hur jag ska göra det...så det ska se snyggt ut med hela förändringen så det ska jag grumla på lite.
    ska kolla in lite amerikanska bröllop för att få lite mer inspiration

• Zozo

Njae, jag bytte inte alls den dagen: min klänning satt som ens mäck och funkade till ceremoni, middag och dans!
    Resten av veckan hade vi en helt avslappnad stil sa da gällde vanlig sommar-/fritidsklädsel..

• Skottdagen2008

Så mycket tid och energi och pengar som man lägger ner på bröllopsklänningen så ska jag verkligen nyttja den till fullo och även fast det vore skandal att inte byta så tänker inte jag göra det. Vårt bröllop, vi bestämmer.

• charmed

Ja men visst...vi aööa gör ju olika jag kan inte hålla tassarna borta från alla fina klänningar
    Jag tror att om jag FASTNAT för en klöänning så som vissa gör då skulle jag aldrig byta...skulle ha på mig den en vecka efter tom...kanske tom skulle be min nya make att bara dra upp kjolen när det är dags för bröllopsnatten så att jag skulle kunna ha på mig den under natten också

Svar på tråden Byta klänning?