• cinta

Byta klänning?

Ska man ha samma klänning hela dagen eller ska man byta den under middagen mot en enklare, än den man hade i kyrkan?

• Svar på tråden Byta klänning?
  • cinta

Känner lite samma sak. Blir rätt dyrt att ha två klänningar...

• joy
    charmed skrev 2007-10-31 15:54:25 följande:
    åååh..jag ska ha 4 klänningar! muahahahaha

det är ju tredagars bröllop så det blir
    en enkel fin kortare klänning på fredag under middagen
    en prinsessklänning under ceremonin och en lite tajtare,lyxigare klänning till kvällen
    sen på brunchen på söndagen blir det en lite 50tals klänning,kort och lite puffig i picnic stil

yes I know,jag är rätt knäpp
    Åhhhhhhhhhhhhhh
    Jag frågade min blivande man om jag fick ha olika (fast de e bara 1 dag)
    Och han sa att jag inte fick hahaha han tycker jag e för mycket....
    Men för mig e gången till altaret min catwalk hahahah

Men jag tänker ändå byta till kvällen men har inte bestämt mig än om jag ska ha en fin lite enklare tajtare bröllopsklänning eller om jag ska ha en kort och i så fall en annan färg kanske... eller vit med dödarklackar...??
    Hjälp?

Jag vet att de kanske låter ytligt.... men jag e inte de egentligen Tungan ute
  • Aniara4
    cinta skrev 2007-10-31 15:51:04 följande:
    Inte jag heller. Först hade jag tänkt ha samma klänninge hela dan. Sen läste i en bröllopstidning att man skulle byta klänning.
    Undrar om bröllopstidningarna är sponsrade av klänningstillverkarna för att hitta på sånt trams?
    Jag hade heller aldrig hört talas om såna idéer förrän jag började hänga på BT.

Men visst, har man en monsterklänning med långt släp som man inte kan dansa i, eller en korsettsnörning som gör att man inte kan sitta ner och äta i, då kanske det är bekvämare att byta om. När jag tänker efter hade jag svårt att både dansa, sitta, äta och andas i min klänning - men snygg som attan var jag hela kvällen! Kyss
  • durrasflikka

Jag har tänkt ha brudklänningen på mig hela dagen, MEN om klänningen känns obekväm så ska jag ha med en annan klänning så att jag kan byta om det blir panik.

• ElinFalk85

jag kommer ha samma hela dagen =). Jag ska inte ha släp och inte princessa utan mer som en puffig tärnklänning.

• MrsT2011

Oj oj, ni anar inte hur kort bröllopsdagen är, den är över på ett kick! Att ens lägga tid på att byta klänning övergår mitt förstånd. Min underbara klänning hade jag på mig i tretton timmar, släpet slängde jag över armen som en handduk när jag dansade. Funkade hur bra som helst!

Varför lägga en massa tid och pengar på att hitta en klänning och sedan byta ut den efter bara några timmar?

• aniara

Jag funderade ett tag på att byta till en enklare, kortare klænning till kvællen. Anledning: jag svettas vældigt lætt, och speciellt i ansiktet. Jag vill ha en traditionell brudklænning till vigseln men jag tror att det kan bli extremt varmt. Jag ær rædd att jag kommer sitta vid middagen høgrød och alldeles våt i ansiktet før att jag ær så varm. Men fæstmannen dissade min idé, så jag får hoppas att det inte ær værmebølja på vår brøllopsdag helt enkelt. Det bæsta ær ju om klænningen funkar hela dagen, før det ær ju så kort tid man får ha den på.

• Pinkgrape

Jag bytte klänning. Jag ångrar inte det valet.

I kyrkan, under fotograferingen och brudskålen hade jag på mig en brudklänning.
    Den på bilden här nedanför. Den hade även släp bak.

Till middagen smet jag och maken upp på hotellrummet så jag kunde byta klänning. Det tog max 5 minuter.
    Då hade jag på mig denna resten av kvällen. Jag hade dock samma bolero, i svart spets, till.

Det var så otroligt skönt att byta till en kortare klänning, speciellt när en av lekarna var att vi skulle krypa under bordet och stå på stolar. Även vid toalettbesök var jag glad att jag hade bytt. Ingen som trampade på släpet eller liknande heller. Jag behövde inte hålla upp det för att ta mig fram :P

Jag tycker dessutom väldigt mycket om båda klänningarna och ville verkligen hinna använda båda.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • ElinFalk85
    aniara skrev 2011-09-15 14:52:44 följande:
    Jag funderade ett tag på att byta till en enklare, kortare klænning till kvællen. Anledning: jag svettas vældigt lætt, och speciellt i ansiktet. Jag vill ha en traditionell brudklænning till vigseln men jag tror att det kan bli extremt varmt. Jag ær rædd att jag kommer sitta vid middagen høgrød och alldeles våt i ansiktet før att jag ær så varm. Men fæstmannen dissade min idé, så jag får hoppas att det inte ær værmebølja på vår brøllopsdag helt enkelt. Det bæsta ær ju om klænningen funkar hela dagen, før det ær ju så kort tid man får ha den på.
    vet det gör jag med, men du ska få ett gammalt teaterknep =).
    om du sprayar hårspary i ansiktet (håll sprayen långt ifrån) så sitter det som berget. tänk bara på att stänga ögonen!!! ha dem gärna stängda i kanskr 20 sekunder efter att du har sprayat också. är man inte van kan man lite röda ögon. jag tar till det när jag ska vara med på festliga tillfällen...dom är inte ofta dock några ggr per år.
  • joy
    ElinFalk85 skrev 2011-09-15 15:19:08 följande:
    vet det gör jag med, men du ska få ett gammalt teaterknep =).
    om du sprayar hårspary i ansiktet (håll sprayen långt ifrån) så sitter det som berget. tänk bara på att stänga ögonen!!! ha dem gärna stängda i kanskr 20 sekunder efter att du har sprayat också. är man inte van kan man lite röda ögon. jag tar till det när jag ska vara med på festliga tillfällen...dom är inte ofta dock några ggr per år.
    Tacck för tipset Drömmer
  • ElinFalk85
    joy skrev 2011-09-15 15:37:10 följande:
    Tacck för tipset Drömmer
    ingen orsak =). vet dock inte hur hälsosamt det är men som sagt ett par ggr per år har inte gjort mig något ont. sminket kan vara lite svårare att få bort än vanligt, men inte mycket. det funkar på scenen i alla fall och där känns alla lampor som man står mitt i sahara en solig dag typ ;). okej jag har inte vart i sahara men det är väldigt väldigt varmt på scenen i alla fall. =)
  • joy

ElinFalk85 skrev 2011-09-15 15:52:05 följande:
    ingen orsak =). vet dock inte hur hälsosamt det är men som sagt ett par ggr per år har inte gjort mig något ont. sminket kan vara lite svårare att få bort än vanligt, men inte mycket. det funkar på scenen i alla fall och där känns alla lampor som man står mitt i sahara en solig dag typ ;). okej jag har inte vart i sahara men det är väldigt väldigt varmt på scenen i alla fall. =)

Jag tror att min pojkvänn gjort de nångång när han spelat teater nu när jag tänker efter...
    Jag använder nog det bara den dagen dock =)

Svar på tråden Byta klänning?