Inlägg från: Fru fjäder |Visa alla inlägg
  • Fru fjäder

trappa ner på antidepressiv medicin

Men gråta är inte farligt vännen! Det är ett sundhetstecken på att din kenslomässiga ventil fungerar, och att du kan släppa ut det som känns jobbigt!

Ta det i din egen takt och stressa inte. Det är inte farligt att ta hjälp av mediciner när man behöver, det går att sluta när du inte behöver dem längre.

Jag har avslutat ciprail...och behövt börja igen vid ett tillfälle. Jag är inte rädd eller orolig över själva medicinen, utan glad över att det finns hjälp. Ha bara en god dialog med din läkare, och se till att du inte pressar dig själv för hårt! Livet är ju rätt fantastiskt att få leva, eller hur? Med eller utan hjälp!!

Lycka till.

Aurelia skrev 2007-11-06 20:39:15 följande:
    Tack för svaren. Än så länge känns det bra för mig. Känner mig nog på ngt sätt lite mer levande liksom... och gråter mkt mindre än jag gjort annars.
  • Fru fjäder

Nej, man kan verkligen häpna över att höra en sådan sak! Tyvärr finns det många felande länkar och brister inom psykvården, men jag känner också underbara människor som jobbar där! Det gäller att stå på sig, och hålla fast vid den läkaren som tycks förstå problemen. Så ledsen för din skull att du råkade ut för en sådan inkompetent människa! Men trösta dig med, att du kommer att bli bra och få ett gott liv, medan den människan aldrig blir bra på sitt jobb tyvärr.

Aurelia skrev 2007-11-06 20:58:12 följande:
    Ja visst är det bra att mediciner finns... är mkt glad att de fanns där när jag behövde dem. Men också mkt glad att det verkar som att jag kanske klarar av att leva utan dem också. Jag trappar ner i lugn takt enligt vad min läkare tycker, så det känns tryggt och bra. Är däremot mindre imponerad av hur psykvården fungerade när jag mådde som sämst... var bl.a. hos en kurator som sa att hon trodde att jag mådde dåligt för att jag inte hade någon pojkvän. Är det verkligen rätt sak att säga till en ung tjej som mår dåligt?? Typ "skaffa kille så ska du se att det blir bra lilla gumman".
  • Fru fjäder

Nej, de bahandlade dig helt fel. Det har du rätt att vara ledesn över! Men försök också att fokusera framåt och må så gott som möjligt. Vad du än mår lite bra av att göra, se till att göra det. Du har resurser tror jag. Tänk på vad du gör nu? Du vågar vara öppen, berätta och be om hjälp. det är starkt!

Svar på tråden trappa ner på antidepressiv medicin