• Gullan82

    Hjälp med en stillsam och rolig aktivitet till möhippa.

    Vi skulle ha haft smyckestillverkning på hippan men den som håller i det har fått förhinder så nu behöver jag nya tips på vad vi kan göra innan vi ska på spa.

    Spaet börjar kl 16 så mellan 13 och 15:30 behöver vi ngt att göra och inga äventyrliga saker funkar då bruden har en skadad vrist.

  • Svar på tråden Hjälp med en stillsam och rolig aktivitet till möhippa.
  • Fresa78

    Sminkkurs är kul tycker jag, men det passar kanske inte så bra innan spa...

  • kalevala

    meditatonskurs , seans , måla en tavla till sin man gärna ett porträtt på honom , baka , keramikkurs, dreja , blomsterbindning , göra en dikt till sin man vissa ord ska vara med som ni väljer ........ge svensexan samma uppgift..

  • DetOrdnarSig

    Om ni ska vara i Stockholm så finns ett ställe som heter The Creativity House där man får måla porslin.

  • I vått och torrt

    varför inte kontakta en kroki modell som bruden kan antingen måla av, eller kroppsmåla.. det skulle jag har gjort om jag fick bestämma en möhippa..

  • Gullan82

    hmmmm, vad svårt!!! det är toppen förslag men jag vet inte om bruden skulle gilla ngt av dem. inte hennes stil tror jag.

  • I vått och torrt

    enklare att du säger vad hon har för intresse då så kanske vi kan hjälpa dig bättre

  • tågjäntan

    Några kompisar gjorde en minihippa för mig där jag visste om tid och så. Vi var hemma hos en av tjejerna, de var tre. De hade gjort en massa frågor som de skrivit på lappar. SEdan fick jag dra en i taget och svara på dem. TEx. Beskriv honom med tre ord. Vem var det som tog kontakten efter den berömda tågresan? Hur många barn ska ni ha? VAd kommer ni att bråka mest om när ni gift er? (vi bodde inte ihop innan) Kommer brölloppet att bli precis så som du drömt om/tänkt dig? mm. Vi åt en enkel "tre rätters". Kvällen blev väldigt personlig och trevlig. Något jag kan rekomendera.

  • tattar-Emma

    Glasblåseri? Chokladprovning? Det finns nåt som heter skratterapi som verkar jättekul.

  • Gullan82

    Jag tror jag ska kolla upp choklad provning imorgon men hippan är på fredag så vi har liksom lite panik nu när smyckestillverkningen blev inställd.

  • gåjkost

    Vi hade en hippa med en brud som var gravid då tecknade vi kroki och det var roligt och gav en härlig stämning till sist fick bruden göra en kroppsmålning på den manliga modellen Det var väldigt häftigt Vi hade en krokimodell från Skåne

  • Goody

    Om ni är intresserade av olika aktiviteter där alla deltar kan jag rekommendera följande. Jag har gjort det och varit jättenöjd.

    MORDMYSTERIUM www.mordmysterium.se
    Här äter ni en jättegod middag samtidigt som ni under ca 3 timmar löser en mordgåta där ni själva har varsin roll. En av er är kvällens mördare. En instruktör är med under hela kvällen. De finns i Malmö, Göteborg och Stockholm. Jättelyckat!

Svar på tråden Hjälp med en stillsam och rolig aktivitet till möhippa.