• tjotjo

Möhippa och svensexa?????

Jag och min sambo har fått äran att vara brudtärna/bestman på ett par kompisars bröllop i Köpenhamn i februari. Bröllopet kommer vara litet, endast närmsta familjen är inbjuden, och sen jag och min sambo. Vårt stora problem är då möhippa/svensexa???? Om vi ska genom föra dessa roliga fester så kommer vi vara fyra st deltagare inkl brud/brudgum på respektive fest.
    Hur ska vi göra? Brudparet har inte sagt till vänner och bekanta att de ska gifta sig och tänker inte helelr göra det. Sprids det från de inbjudna så sprids det men om inte så spelar det ingen roll. Ska vi hoppa över möhippa/svensexa, eller ska vi anordna små med bara de inbjudna, elelr ska vi ringa runt till vänner och även ta med dom på det hela? Tilläggas bör att min smabo känner många av hans kompisar, men jag känner ingen av hennes kompisar. Jag känner bara hans kompisars flickvänner i vårt gemensamma gäng. Hjälp mig!

• Svar på tråden Möhippa och svensexa?????
  • snofsan

ja de låter lite krångligt faktiskt, om det e bara ni av kompis kretsen som e bjudna på bröllopet... så kasnke de inte blir så bra att bjuda in dom andra till en möhippa/svensexa.. typ ni får komma å fira svensex/möhippa mn inte ni bjudna på bröllopet, tror nog att många skulle bli lite sura för de.. de skulle iaf ja

men e de inte bättre gå ut å äta middag is då+

• tjotjo

mm jag är inne på samma sak som du. Om jag skulle vara kompis så skulle bli lite sur. Dock så tror jag inte att det är samma sak med killar. Min sambo tror inte att hans kompisar blir irreterade, de tycker bara att det är kul men en fest. men på tjejsidan så tror jag dte är svårare :)
    men man kanske ska ha en fruhippa/mansvexa?

• snofsan

tjejer e alltid komplicerade varelser som blir sura för ingenting

ja de vore juh något att fira efter dom har gift sej

• miss u

Kan ni inte slå ihop möhippan och svensexan då? Då blir ni ju några fler iaf.. eller om ni gör något för sig under dagen och har nåt gemensamt på kvällen? För egen del skulle det inte spela så stor roll hur många man är på möhippan. Är man få kan man ju få till fler aktiviteter än när man är många.

Annars är ju fruhippa och mansexa ett alternativ. Beror ju på vad brudparet är för typer. Mitt tips är att prata med dom andra som är bjudna och hör vad dom tycker.

• Zozo

äh, jag har varit pa manga möhippor där inte alla varit inbjudna till bröllopet, sa det kan man väl ocksa göra, men det kanske skulle passa er ännu bättre att göra som vi gjorde för min bästa väninna.

Vi skulle varit 15 pa möhippan men i sista minuten hoppade 11 (!!) av sa vi blev 4 inklusive bruden. Pa svensexan var de ca 10. Vi gjorde sa att vi rövade bort bada och hade fördrink pa samma ställe - champagne för tjejerna och ölrace för killarna. Sedan drog vi pa olika hall för middag med nagon aktivitet (en danstävling för min kompis, som faktiskt vann!!) och sent pa kvâllen sammanstralade vi pa ett diskotek i stan. Det var jättelyckat!

• tjotjo

Tyvärr blir det svårt att slå ihop möhippa och svensexa, fast det är en jättebra idé! Det är så att brudparet har barn och några far/morföräldrar finns inte i närheten, vilket betyder att det inte finns ngn barnvakt.

Men jag tror vi kör på med ordentliga fester. Man kan ju bjuda in folk och blir de sura över att de inte får komma på bröllopet så behöver de inte komma på hippan/sexan heller, eller hur?

Tack för era åsikter, känns mycket bättre att höra vad andra tycker!

• miss u

Vet man omständigheterna om bröllopet, att endast familjen är inbjuden, då skulle jag bli jätteglad om jag fick vara med på möhippan iallafall. Det blir ju ett sätt att fira sin kompis, trots att man inte får vara med på bröllopet. Men blir folk sura så är det upp till dom. Bjuder man in dom så får dom bestämma själva, gå på möhippa o ha roligt eller sura i ett hörn. Valet är lätt!

Svar på tråden Möhippa och svensexa?????