• tjotjo

Möhippa och svensexa?????

Jag och min sambo har fått äran att vara brudtärna/bestman på ett par kompisars bröllop i Köpenhamn i februari. Bröllopet kommer vara litet, endast närmsta familjen är inbjuden, och sen jag och min sambo. Vårt stora problem är då möhippa/svensexa???? Om vi ska genom föra dessa roliga fester så kommer vi vara fyra st deltagare inkl brud/brudgum på respektive fest.
    Hur ska vi göra? Brudparet har inte sagt till vänner och bekanta att de ska gifta sig och tänker inte helelr göra det. Sprids det från de inbjudna så sprids det men om inte så spelar det ingen roll. Ska vi hoppa över möhippa/svensexa, eller ska vi anordna små med bara de inbjudna, elelr ska vi ringa runt till vänner och även ta med dom på det hela? Tilläggas bör att min smabo känner många av hans kompisar, men jag känner ingen av hennes kompisar. Jag känner bara hans kompisars flickvänner i vårt gemensamma gäng. Hjälp mig!

• Svar på tråden Möhippa och svensexa?????
  • tjotjo

mm jag är inne på samma sak som du. Om jag skulle vara kompis så skulle bli lite sur. Dock så tror jag inte att det är samma sak med killar. Min sambo tror inte att hans kompisar blir irreterade, de tycker bara att det är kul men en fest. men på tjejsidan så tror jag dte är svårare :)
    men man kanske ska ha en fruhippa/mansvexa?

• tjotjo

Tyvärr blir det svårt att slå ihop möhippa och svensexa, fast det är en jättebra idé! Det är så att brudparet har barn och några far/morföräldrar finns inte i närheten, vilket betyder att det inte finns ngn barnvakt.

Men jag tror vi kör på med ordentliga fester. Man kan ju bjuda in folk och blir de sura över att de inte får komma på bröllopet så behöver de inte komma på hippan/sexan heller, eller hur?

Tack för era åsikter, känns mycket bättre att höra vad andra tycker!

Svar på tråden Möhippa och svensexa?????