Lady o Lufsen skrev 2007-11-07 22:19:34 följande:
...min helt och hållet personliga åsikt (som jag genom åren har förstått inte överensstämmer med många andras )är att dom som blir bjudna på hippan även bör bjudas på bröllopet.För mig känns det annars som att man mer än gärna får vara med och bidra med en ganska stor summa pengar (naturligtvis beroende på vilka aktiviteter som planeras)för att bruden ska få en kul "sista" kväll med sina vänner men vissa väljs sedan bort till slutcrescendot. Dessutom skulle jag tycka att det var väldigt pinsamt att ha tjejer med på min hippa som sedan inte ingick i min gästlista...men som sagt...det var min åsikt och alla är vi ju olika
Bröllopsinbjudningar skickar man ju vanligvis ut flera månader innan bröllopet. Och möhippa brukar ju vara något som vänner ordnar (bakom brudens rygg!) Då vet ju vissa att de inte är bjudna och får ta det beslutet själva om de vill avstå möhippa bara för att de inte är bjudna till bröllopet...
(Detta gäller då inte mig, som tänker göra det utomlands/hemligt och sen ha en fest hemma, där inte alla mina vänner kommer vara bjudna... Kanske får jag ingen hippa alls:( men det hoppas jag ju så klart!)