• 8108

Om du var bjuden på dop men fick reda på att det även var bröllop...

Om några veckor ska vi gå på dop, sonen till av min sambos gamla barndomsvänner (som vi inte har så mycket kontakt med av olika anledningar) ska döpas.

För några dagar sedan fick min M2b ett SMS där det stod
    "Svensexa för min älskade bror, håll den 24/11 rent i almanackan"

Paret i fråga har alltså planerat ett hemligt bröllop under dopet men puckot till lillebror avslöjar nu för merparten av de manliga gästerna genom att skicka ut detta SMS

Hur gör vi nu?

Klär upp oss extra fint, köper fin present även till paret och inte bara till sonen som döps eftersom vi nu vet om de inte_längre_så hemliga planerna? Eller väljer vi att inte göra så av "respekt" för deras grundtanke.
    De har ju förmodligen valt att slå ihop och överaska av en anledning..

Den blivande mannen blir ju ändå varse om att "alla" vet eftersom han ska på svensexa.

Dessutom sa detta pucko till lillebror i telefon när min M2b ringde upp att "det blir en svensexa han sent kommer att glömma" En strippa ska hyras in m.m.---Hallå hur gammal e du lillebror? 16 eller?????

Om jag var den blivande bruden vet jag inte riktigt vad jag hade gjort med denna lillebror-in-law efteråt *morr*
    Först avslöjar han den stora hemligheten vilket gör att grejen med det hela totalt sabbas, och att sen planera n sådan svensexa...

Men återigen, hur ska vi agera?

• Svar på tråden Om du var bjuden på dop men fick reda på att det även var bröllop...
  • Ickaflicka

Jag skulle nog faktiskt ta kontakt med paret, det är ju tråkigt om de fortfarande går runt och tror att det blir en kul överraskning!

• 8108
    Ickaflicka skrev 2007-11-08 10:40:49 följande:
    Jag skulle nog faktiskt ta kontakt med paret, det är ju tråkigt om de fortfarande går runt och tror att det blir en kul överraskning!
    hmm ja, de hade jag inte ens tänkt på... fast eftersom jag inte känner dem särskilt bra öht så känns det lite fel om jag skulle göra det? Eller borde jag?? ååh ju mer jag tänker på detta ju mer synd tycker jag om dem, ffa den blivande bruden.
  • Nikajo

Det måste ju vara så att någon av det blivande äkta paret har läckt om bröllopet, således får dom skylla sig själva om det inte är hemligt längre ju...eller? Och svensexa blir det ju självklart då. Strippor eller ej. Det kan kan ju ha delade åsikter om...*L*
    Köp även bröllopspresent alltså! Och ta på er finkläderna ni tänkt att ha på dopet. Det blir ju inte så formellt bröllop vad jag förstår, med tanke på att dom inte har meddelat om detta.

• Kakan Mascha

Fast de kommer ju bli varse om att alla vet när svensexan är..?
    Hur långt innan är svensexan jämfört med dopet?

Är det inte vanligt att man meddelar den blivande bruden om när svensexan kommer att vara?

Men knäpp bror tyvärr... Men om brudparet ville hålla det super-hemligt så borde de väl sagt till de närmsta att hålla tyst?
    Kan inte din kille prata med brosan om det innan ni pratar med paret som ska gifta sig?

• Fröken Figo

Ooohh... knepigt!

Klantig lillebror men tanken kanske är fin? Förutom strippan, fan vad sunkigt.

Jag hade nog klätt mig extra fint och haft med en fin bröllopspresent... detta för att jag faktiskt fått reda på att det blir vigsel. Och sen för att det är kul att klä sig fint och köpa fina presenter... hehe.

Vet inte om NI ska kontakta paret... beror på hur väl ni känner dem. Annars är det bättre att en bästa vän berättar i förtroende om brorsans snedsteg. Kan bli pinsamt...

Om ni känner dem tillräckligt väl, kontakta dem och berätta. Det är väl lika bra kanske?

• 8108
    Nikajo skrev 2007-11-08 10:44:35 följande:
    Det måste ju vara så att någon av det blivande äkta paret har läckt om bröllopet, således får dom skylla sig själva om det inte är hemligt längre ju...eller?
    fast det kan ju vara så att deras tanke var att familjerna inkluderades i planerna (för att få hjälp i planeringen etc.) men att det var meningen att det skulle hållas hemligt för övriga å då tycker jag inte att de får skylla sig själva... fast nu spekulerar jag iofsig bara..

kanske ett presentkort på något de kan uttnyttja som familj + en liten symbolisk "egen" present till sonen?? har ni några tips?
  • Mary81

va!!

jag förstår inte.. om bror visste om så måste väl paret förståt att det skulle bli en svensexa el nått?? varför ska ni bli upprörda, om han villa ha strippa er väl det ok, eller??

ja ni klär er som ni skulle klä er till dopet, på vilket sätt skulle det vara annorlunda om det inte finns en dresscode??

sen kan ni ju välja att ta med en bröllopspresent oxå alt att ge en bröllopspresent i efterhand??

min morbror gifte sig på så viss och det var jättelyckat och supertrevligt!!

• AnnaochHenrik
    Mary81 skrev 2007-12-05 03:51:18 följande:
    va!!jag förstår inte.. om bror visste om så måste väl paret förståt att det skulle bli en svensexa el nått?? varför ska ni bli upprörda, om han villa ha strippa er väl det ok, eller??
    Ehhh... Att det år 2007 skulle vara OK att betala en kvinna för att visa tuttarna, det tycker jag knappast är okej.Dessutom skulle jag som blivande brud bli galen om någon arrangerade en så stenåldersmässig svensexa för min blivande man. Så nej, jag tycker inte att det är okej med strippa på svensexor.
    Dessutom kan det ju vara så som det skrivits tidigare i tråden, att man berättat för familjen om sitt överraskningsbröllop för att kunna få hjälp, men knappast tänkt tanken att någon i familjen skulle tänka att "aha, överraskningsbröllop, då fixar jag svensexa och talar om för alla gäster att det är bröllop på g"
  • pallasathena

Tycker inte heller det är okay med strippor på svensexor, tycker det är ganska smaklöst och ovärdigt.

...och att blaffa ut hemligheten så där osmidigt är nästan så jag får gåshud.

Han som ska gifta sig kanske lär sig att väga sina ord på guldvåg när det gäller vad han berättar för sin lillebror i fortsättningen. =/

Svar på tråden Om du var bjuden på dop men fick reda på att det även var bröllop...