Om du var bjuden på dop men fick reda på att det även var bröllop...
Om några veckor ska vi gå på dop, sonen till av min sambos gamla barndomsvänner (som vi inte har så mycket kontakt med av olika anledningar) ska döpas.
För några dagar sedan fick min M2b ett SMS där det stod
"Svensexa för min älskade bror, håll den 24/11 rent i almanackan"
Paret i fråga har alltså planerat ett hemligt bröllop under dopet men puckot till lillebror avslöjar nu för merparten av de manliga gästerna genom att skicka ut detta SMS
Hur gör vi nu?
Klär upp oss extra fint, köper fin present även till paret och inte bara till sonen som döps eftersom vi nu vet om de inte_längre_så hemliga planerna? Eller väljer vi att inte göra så av "respekt" för deras grundtanke.
De har ju förmodligen valt att slå ihop och överaska av en anledning..
Den blivande mannen blir ju ändå varse om att "alla" vet eftersom han ska på svensexa.
Dessutom sa detta pucko till lillebror i telefon när min M2b ringde upp att "det blir en svensexa han sent kommer att glömma" En strippa ska hyras in m.m.---Hallå hur gammal e du lillebror? 16 eller?????
Om jag var den blivande bruden vet jag inte riktigt vad jag hade gjort med denna lillebror-in-law efteråt *morr*
Först avslöjar han den stora hemligheten vilket gör att grejen med det hela totalt sabbas, och att sen planera n sådan svensexa...
Men återigen, hur ska vi agera?