• stfa

MIn m2b vägrar låta mig betala ngt i bröllopsväg...

Vi har en budget på 100 tkr plus bröllopsresan på ca 40 tkr. Men min m2b vägrar att låta mig betala ngt av detta. Han vill betala allt. Iofs ska svärisarna och mina föräldrar betala en del. Men inte jag inte...
    Blev lite irriterad igår efersom jag vill ha ett, i mina ögon, exklusivt bröllop och känner att det är jobbigt när jag bara "vill ha" men inte får betala...
    Till slut gick han med på att jag kunde få betala bröllopssviten på 3000 kr. Hmmm...
    Normalt beteende?

• Svar på tråden MIn m2b vägrar låta mig betala ngt i bröllopsväg...
  • mrsD

haha, om jag va du skulle jag luta mig tillbaka, o njuta!

• stfa

Ja det kanske är det enda rätta?
    Men jag blir lite irriterad ändå...

• mrsD

jo, jag förstår dig..
    man känner sig ganska liten om man inte får hjälpa till ju..

• Jenca

Det är väl iofs snällt att han inte vill att du ska betala något, men jag hade nog oxå blivit lite irriterad.

Men om du nu verkligen vill betala för en del saker hur ska han kunna stoppa dej? Vissa saker, som tex klänning, tiara, halsband, underkläder, skor osv är han kanske inte med och köper så hur ska han då kunna hindra att du betalar för det.

• stfa

Haha. Vilken bra idé! Jag handlar själv helt enkelt! =)
    Just nu kan han inte hindra mig dessutom eftersom han är 700 mil bort

• Kakan Mascha

stfa:
    Jag hade nog också blivit lite irriterad, som tjej här hemma vill man ju klara sig själv och inte vara beroende av andra eller känna att man står till skuld för något till någon!
    Men samtidigt är det ju jätte gulligt av honom att vilja detta!

Men det att köpa klänning och utsyckningar till dig själv var ju en bra idé! Och det kan ju landa på en ganska stor summa pengar om man vill. Tärna eller liknande? Deras kläder?

• johansdotter

Hahahaha!

HÄR kan vi prata om lyxproblem ;)))

Jag personligen skulle bara handla och kräva pengarna...han får juh skylla sig själv i så fall, han gör juh trots allt så av omtanke, eftersom han kanske har bättre ekonomi än dig? =)

MEN jag förstår hur du känner, men som sagt av tidigare...gå ut och handla själv bara.

• stfa

Klart det är ett lyxproblem, men jag är van att klara mig själv vilket gör att jag känner mig irriterad.
    Jag bestämmer och han betalar. Det är hans idé!

Svar på tråden MIn m2b vägrar låta mig betala ngt i bröllopsväg...