• Pärlplattan

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Tack för länken Bellanote!

Nu har jag kommit hem från min resa, det är skönt men är lite trött. Har dessutom fått problem med en tand som är jättevass!!!

Har inte kommit någonstans med cateringen, funderat lite, men jag vet inte. Får nog ta tag i det där efter jul, ordentligt liksom.

Nu ska jag försöka ta tag i att göra klart våra kort, sen får jag väl börja pilla med julgrejer och sen blir det mer bröllopspysselsaker! Tur att man har att göra..

Apropå tårta - Var hittar ni tårtprydnader? Alltså - vet ni om det finns någon affär som har lite mindre traditionella? Jag såg en frän när det var någon som hade sitt uppbak på Bernards (eller iaf lite mindra vanlig). Det vore roligt att ha någon lite speciell.

• Pärlplattan

bumblebee - ja, internet är ju bra för det ändamålet. Jag har också kollat runt lite där. Här i stan har jag inte kollat mer än på de konditorier jag har varit inne i..

Det här är min favorit: www.kakburken.se/product_info.php

• Pärlplattan

Bumblebee - Jag håller med dig om de vanliga. Det känns inte alls som oss. Eventuellt skulle jag vilja hitta ett smurfbrudpar, men det är ju inte så lätt att få tag på. Egentligen tycker jag inte det passar heller, så jag tror inte på det. Man kan ju faktiskt strunta helt i det, eller kanske hitta någonting annat att ha högst upp. Blommor kanske?

Bellanote - Ja, den är ju stilren och fin också. Annorlunda. Vad roligt det vore om den sjönk ner i tårtan (eller, förmodligen inte om man stod där och det verkligen hände) men att liksom se bilden framför sig!!

• Pärlplattan

ah - men det blir ju också jättefint! Ja, det är väl värt att fundera på. Vilken färg ska ni ha? (det har du kanske skrivit, men, ja..) Vi funderar på en rosa tårta med bruna prickar, och då kunde det ju vara rätt trevligt att ha t.ex någon blomma som tema/dekoration längst upp. Så kan man ha samma på borden kanske.

• Pärlplattan

Bumblebee - Jag vill också helst ha platta med tydlig kant, så jag förstår vad du menar! Prickarna lär väl mest hamna på sidorna så att säga, så någonting kanske man kan ha ovanpå... Om man nu har separata tårtor, om ni förstår, alltså, så att man inte trycker ihop dem utan har dem på en ställning.

Kanske men kan skissa lite själv och sen visa tårtgöraren..

• Pärlplattan

bumblebee - en sån vill jag också ha.. En annan tanke jag har är att man tar stubbar i olika höjd och klär dem med någon vit duk och sen ställer de som en kurva och gör tårtorna i olika storlek. Förstår ni hur jag menar? Kanske lite otydligt förklarat, men ja..

• Pärlplattan

Bellanote - Jag gillar den där vita ballongen, först tänker jag att det inte är snyggt, men det där var väldigt stilrent tycker jag.

Jag gillar ballonger annars, det är en bra utprydnad, får se om vi ska ha det.. Beror lite på, tror jag.

Björkstubbar blir ju så fint i sig! Då behöver man inte någon duk, det kommer bli jättefint!

• Pärlplattan

Vi ska vara i ikhp-stugan. Men det beror ju lite på vad ni vill ha för typ av fest, i en restaurang, i en lokal och fixa maten själva eller ja, du vet. Har ni tänkt i de banorna?

• Pärlplattan

Du kan ju kolla på hemsidan... www.ikhp.se

Det får plats ungefär 70 personer, vi kommer totalt bjuda ca. 90 personer, med barn inräknat, och tror på ett visst bortfall eftersom det blir mitt i sommaren även om vi skickar save-the-date tillsammans med julkortet. Eftersom det är sommar så hoppas vi på att vädret tillåter att vi är ute. Om ni ska gifta er vid nyår så är kanske 70 för litet.. Annars är ju utsikten enorm där!!!

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar