• millanros

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Pärlplattan II skrev 2007-12-13 11:17:23 följande:

Apropå promenader - Vi skulle kunna starta en "visomskagiftaossochvillpassaibrudk länningen"-promenad. Det går ju t.ex runt massor av nyblivna mammor med vagnar kring Munksjön, varför inte också ett gäng blivande brudar?
    jag har barnvagn och blivande brud dock 2år till men skulle behöva gå runt sjön har ju ca 200m till den.. hojta så kommer jag Present.. tänkte på typ presentkort på ansiktsbehandling eller nåt men kanske svårt om hon bor i usa
  • millanros
    Glömde ju säga.. Igår "bokade" vi nyårsafton09 (alltså inte kyrka o lokal utan bara vi två) och gjorde en ekonomiplan så vi är ganska tidigt ute...
    Enda jag känner just nu är att vi även planerat nästa barn till den tiden och antingen är jag ju gravid då eller ammar.. hmmm.. inte riktigt mitt drömscenario... men inget att göra åt.. Vi är ju inte där än
  • millanros

mmmm Bumblee bee Min son är 11mån snart ett år... Tiden går verkligen superfort!!!! vart bor du??? tänkte om man sett dig?? sitter o funderar på 1års present.. skitsvårt precis efter jul ju... får väl gå o köpa den i mellandagarna... leksaker är väl inte att tänka på... Kommer nog behöva flytta efter jul han kommer behöva större rum

• millanros
    vi har redan en sån halv "expedit" (lack) med 2 tomma lådor o en halv full korg på golvet så lite förberedd är jag!!!
    Vaknade nu idag med att sonen kräktes ner hela mig o sängen... mindre roligt.. så idag blir det ingen promenad till stan som jag tänkt... o inte vill jag göra julgodis som var nästa på listan när han har kräksjuka.. här varsegod.. ät på din egen risk
  • millanros

Jag kör oxå alltid brödrosten om de inte bara är en liten sak jag ska embossa o jag hade ju sett fram emot en tur på stan men men lillgrabben är ganska pigg ändå o de är ju huvudsaken...

• millanros
    en liten julklappsjakt promenad fick jag här.. dock har jag en son som tycker de är mycker roligare utanför vagnen nu när han lärt sig gå kommer ju ingenstans utan ett illtjut Undra vem han fått sin envishet ifrån
  • millanros

Mycket julstök för alla???

Igår berättade vi för svärisarna att vi bestämt datum.. min sambo säger de på de viset att vi bestämmer reglerna först -dvs att vi bestämmer och VI ber om hjälp när vi behöver det.. vi vill inte ha "påtvingad" hjälp som vi är vana vid att få jämt o ständigt... o svärmor spärra upp ögonen och ser livrädd ut och så säger sambon att vi ska gifta oss nyårsafton 09 o hon andas ut och säger Åhh jag som trodde att ni skulle dela på er!!!

Tack för den kände jag... blev skitlessen... Sen fick vi gratulationer.. men lovar att hon ville de innerst inne

• millanros

tja.. Bumblee bee..... vet faxtist inte.. har varit ett he*****es år med dem... så jag har ingen aning om vart jag har dem.. de "tror" en massa som inte stämmer men de säger inte ett ord till MIG!!! men jag ska gifta mig med deras son ändå

• millanros

Min favoritresturang är ju en italienare och en grek.. men de brukar vara ganska fullt då... tror nog att de flesta öppna brukar vara det...

Sidenband.. kolla på torget... annars har du ju sybutikerna smedjegatan (mitt emot mackmakeriet) och den på juneporten jämte frälsningsarmen.. de är väl de jag kan komma på...

• millanros
    Birella skrev 2008-01-09 10:56:19 följande:
    Min M2b nämnde Mäster Gudmunds Källare faktiskt, jag har aldrig varit där, men det kanske vore något, tänkte om det är lunch rusning då? Men man kanske kan boka bord? Jag e inte så bra på det här med restauranger (eftersom jag nästan aldrig är på några )
    Boka du!! Där är de helt ok trots lunch lokalen är så bra äg att ni vill ha lite avskilt
  • millanros

här är de stilje... dunderförkyld o har praktik *så typiskt* så vi har inte tänkt på de på några veckor nu...

Pärlplattan... servetterna var superfina... vi har inte bestämt färgtema än.. men blir det rosa så ska jag nog investera i dem oxå

• millanros

Åhhh PROBLEM!!!!

Min syster ska gifta sig nu... (vilket i o för sig är kul )
    MEN de har ju bjudit HELA vår släkt.. o vi har ju inte tänkt att göra de.. känns som de har lagt ribban nu... blir ju superstort om vi skulle göra de.. så nu förväntar sig väl alla att vi ska bjuda dem oxå...

Vi har bestämt färgtema nu i alla fall turkos mörklila o silver

Hur går de för er andra`?

• millanros

Pärlplattan II skrev 2008-02-10 11:53:33 följande:

millanros - Hur lång tid kommer det att bli mellan era bröllop? Inte för att jag vet om det har så mkt med saken att göra, egentligen, jag bara undrar. Förstår verkligen hur du känner det, jobbigt läge, verkligen. Å andra sidan så har ju ni rätt att bestämma hur ni vill ha det, jag tror att era resp. släkt förstår att alla inte vill ha massor av folk där. Det beror väl såklart på hur nära relation man har med släkten, hur ofta man ses och sånt.
    ja... min syster har ju valt vår kusin som toastmaster.. så hon måste ju bjuda släkten egentligen.. men vi har ju typ lika bra relation till släkten båda två.. vi vill ju hellre bjuda kompisar som vi träffar varje vecka än släkt som vi kanske träffar 2ggr om året.. Men vi vill ju inte heller ha ett bröllop för ca 100pers.. 50 räcker gott o väl.. För bjuder vi min sida släkten så vill ju Marcus sida oxå komma.. (läs föräldrar blir sura annars ) Hade inte riktigt räknat me att min syster skulle gifta sig först.. är ju i o för sig ca 1½år emellan våra bröllop så på de sättet är de ju lungt.. MEN släkten kommer inte glömma... var glad över att jag fick barn först så jag slapp tänka på hur alla andra i släkten gjort
  • millanros

Missie jo... brunch skulle funka.. men släkten kan vara ganska tjurskallig ( nu drar jag alla över en kant när de egentligen handlar om ett par stycken ) Syrran skulle ha runt 45-50 med släkt... alltså lika många som vi har utan släkt.. Jaja.. vi får väl se hur de blir.. vi ska ju inte skicka våra inbjudningar än på ett år ändå.. förhoppnigsvis så kommer de en helt naturlig lösning på de hela senare..

• millanros
    Bellanote skrev 2008-02-10 19:07:28 följande:
    millanros kollade du inte på bröllopsbonanza? det finns inga måsten.. du bestämmer helt och hållet hur du vill ha det på er dag och vilka och hur många ni vill ha med, så tycker inte alls du ska ha dåligt samvete. gör som oss annars och ha öppet hus efter kl 21,00 så får de gratta som vill men som inte är bjudna.. de får bara tårta och festa med oss.. smålänning du vet
    ja.. hade ju varit ett alternativ om de nu inte vore nyårsafton... tror du folk vill vara med på hälften då? jaja... vi får väl se.. tror vi får ta smällen när den kommer... kan ju se vad folk säger på bröllopet.. vi har ju bestämt datum o berättat att vi gjort de för vissa..
Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar