• Bellanote

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

vi ska vi en järsnäs gamla skola som lig´ger utanför huskvarn ca 3 mil. ligger jätte vackert vid en sjö. men det är en liten mysig lokal så om man ska sitta ner så räcker det med ca 70 pers för det blir lagom då.. men 150 pers har ja gvare där och festat med.

vi ska ha färgtema rosa, silver vitt och kanske grönt som kommer komma med blommorna då så inte så mycket jo ev i tärnans klänning..

• Bellanote

ja dumt att häva in 10 lakan och så blir det fel färg

här händer inte så mycket. får ju pappers skäraren på söndag och då ska jag göra klart korten nästa vecka så man kan börja packa ner hemma för flyttar i februari och har inte börjat alls.

• Bellanote

nej jag scrappar inte annars visst har köpt sånt sett men har aldrig satt igång med det. blir bara nu med korten som jag pysslar.

sist vi flyttade så packade jag nästan 2 månader innan så brukar va tidigt ute kanske men är skönt att ha det ner packat så sista veckan är det bara att montera isär möbler.

• Bellanote

åh är lite glad idag för att jag var ute i så god tid och boka inför bröllopet. för fick reda på idag att det var en annan som ville boka lokalen vi ska ha samma datum som oss för deras bröllop. men nej det går inte sa hon för att det är bokat. då hade hon sagt att -nej det går inte, vi ska ju gifta oss då..

• Bellanote

ja jag vet inte, jo det känns jätte bra. alla sa att ja men så tidigt behöver ni inte boka det räcker att ringa i januari. men det hade det ju inte gjort så är glad att jag var ute i sep och bokade.. ska ringa kyrkan med så jag får boknings bekräftelse för det känns inte klart förns jag fått det och alla nummer och så just nu har jag bara en mail adress.

• Bellanote

oj vad det skrivs här

ang present var ju i den åldern för 3 år sedan, parfym är bra för det är sånt man inte har råd med. el present kort på te x duka el något sådant.

promenad hade jag gärna ställt upp på men bor ju inte i staden utan just nu så det får va.

• Bellanote

birella ska ni äta själv på restaurangen el hur går det till?

mäste gudmunds har jätte god mat men är faktiskt osäker om de har mycket vegetariskt men fisk har de om den personen äter det.

• Bellanote

min bukett ska med göras i hullaryd..

håret vet jag ej det får vi se sen närmare..

tårtan ska en från fl göra. har redan smakat prov och de var jätte fina och goda..

• Bellanote

hullaryd ska ta 600 för min bukett tärnans och corsagen til mannen och marskalken. har bara hört bra om dem och de bilder jag har sett så är de jätte fina..

jag har med långt till hullaryd men någon får jag skicka och hämta den åt mig. vi gifter oss nästan 5 mil bort.

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar