Inlägg från: bumblebee jonis |Visa alla inlägg
  • bumblebee jonis

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Nu börjar planeringen av tårtan bli färdig och ska i dagarna beställa material till inbjudningskort m,m!
    Snart ska de vi ska bjuda få veta att vi ska gifta oss!

• bumblebee jonis

Måste kännas jätte skönt att veta att ni gjorde det i tid! Annars hade det ju varit ni som hade fått leta annan lokal. Grattis Säger man så? :-S

• bumblebee jonis

Själv bara väntar jag på att börja fixa med inbjudningskorten!
    Sen har vi ju det där med hindersprövningen också. Kommer nog kännas mer verkligt när det är färdigt...

Det är en del saker som är halvfärdiga... Ska bli skönt när de blir klara!

• bumblebee jonis

Det var hemskt vad det var dött här... Ska vi försöka att ändra på det?

Själv är jag nu lite stolt över mig själv! Har varit ute och gått två dagar i rad. Ca 2mil på 2 dagar känns bra!
    Måste komma igång lite så jag inte växer ur klänningen

Ska beställa material till inbjudningskort och gästbok m,m. nu i dagarna. Ska bli spännande att börja pyssla med det nu Längtar....

• bumblebee jonis

Pärlplattan II

Snart 6 år sen för mig men när jag tänker tillbaka så tyckte jag om att få smycken, parfymer, saker till hemmet (hade flyttat hemifrån) kläder, presentkort eller glasprydnad från typ DUKA (gillar att ha stilrena glasprydnader m,m.) eller kanske en bok Lite tips...

Angående promenaderna så kanske efter nyår när gästerna har fått inbjudningarna. Innan dess är vi hemliga

• bumblebee jonis

Pärlplattan II

Aha! Det förändrar ju saken. Hmmm... saker som är lätta att skicka och som kanske är lite av en sak man saknar när man är utomlands då. Kaviar! (skrattar)

* bok
    * smycke kanske går ändå...
    * en snygg (praktisk?) väska

Kommer jag på mer så skriver jag

• bumblebee jonis

Just det! Jag har inte gjort några julkort än. Trodde jag hade mer tid kvar men ack så fel jag hade

Men.... jag har beställt materialet till inbjudningskorten, placeringskorten, gästboken och bröllopsfotoalbumet idag så snart skadet pysslas

Ska även fortsätta med lite julpyssel imorgon med grannen och våra barn

• bumblebee jonis

Nu så... det blev köpta julkort i år Känner att jag inte har tid att göra egna med tanke på allt annat pyssel som ska göras så det fick bli så.
    Ska försöka att ha lite kul med familjen innan jul i första hand.

Millanros - Jag är också blivande brud med barnvagn Tösen är 4 månader nu! (vad tiden går fort) Har en son på 3,5 år med

• bumblebee jonis

....än så länge kan jag bara säga att jag bor i utkanten av JKPG

Jag förstår vad du menar med att behöva flytta till något större! Ett tips är att börja fundera redan nu på vilken sorts förvaring ni behöver/vill ha till hans rum. Försöka att använda förvaringsutrymmen som under sängen. (undersäng förvaringslåda om du förstår...) Finns en bra bokhylla med fack på IKEA som man kan ställa backar i. Finns som rumsavdelare på Jysk också.

Vi brukar föreslå att våran grabb kan få mer av sånt han redan har och tycker om typ duplo m,m. när han fyller år och vid jul.

Vi bor ganska litet så man lär sig snart att utnyttja det utrymme man kan och har på bästa sätt

• bumblebee jonis

Millanros - Låter bra Förra julen fyllde vi bagagen på bilen bara på två av ställena vi åkte till på julafton (både min sambos föräldrar och mina är skilda med nya respektive)

Detta året bestämde vi oss själva för att köpa färre leksaker och mer kläder och annat till barnen. De får så mycket saker ändå!

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar