Inlägg från: bumblebee jonis |Visa alla inlägg
  • bumblebee jonis

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Hur går det med planering och promenader? Idag är det segt på alla fronter... Var på julbord med jobbet igår och känner mig lite off idag :-P

Ska försöka att komma igång och julbaka lite idag. Får se hur det går

• bumblebee jonis
    skulle det kanske vara...
  • bumblebee jonis

Nu så är de färdiga! Bild på våra inbjudnings kort finns i mitt galleri

Vi är nöjda

• bumblebee jonis

Millenros - så illa kan det väl inte vara..? eller? Jag har ibland kännt att min blivande svärmor varit lite avvaktande vad gäller vårt bröllop men sen frågar hon ibland saker som -När ska ni skicka ut inbjudningarna? Det börjar bli svårt att hålla sig nu Det gör mig glad igen. Sambon tvingade henne att hålla tyst tills vi skickat inbjudningarna genom att säga att hon inte fick kommar på bröllopet annars

Men i denna stund är sambon och inhandlar frimärken och sen ska vi bara läggadem på lådan. Lagom till nyårshelgen vet alla om Känns lite spännande nu.

Nu ska jag fortsätta julpyssla. Idag ska granen in och julskinkan in i ugnen. De sista julklapparna ska slås in och lite mer julgodis ska göras.

God Jul på Er!

• bumblebee jonis

millanros- det gör du rätt i

• bumblebee jonis

Kul att det skrivs här igen! Hur är det efter allt julstök?

• bumblebee jonis

MissieA- Välkommen till vår tråd.

Det har varit lite lugnt i denna tråd ett tag men det ska förhoppningsvis bli ändring på det

Vi är på jakt efter ett kondis som kan göra våran tårta.
    Hår och smink gör jag i närheten av Aneby då vi ska ha vigsel och fest där

Buketten kommer att göras av Hullaryds handelsträdgård!

• bumblebee jonis

Hullaryds handelsträdgård ligger en bit utanför Aneby.

Bellanote - tror att vi kom förbi ämnet om brudbuketten för ett par månader sen du och jag
    Ska förbi där någon dag nu när jag hälsar på min mamma och gå igenom blommorna och formen på buketten lite mer. (kollade igenom pärmarna för några månader sen)
    Kände först inte igen ditt alias - du har bytt din bild tror jag...

• bumblebee jonis

Vi gifter oss den 26 april!

Var hos Gösta i Hullaryd igår. Nu har vi pratat igenom blommorna till bröllopet. Buketten kommer att hamna på 600:- +-100:- beroende på vad vissa utav blommorna kommar att kosta just då. (kallorna kan kosta mellan 20:- - 50:- ) Hur buketten kommer att se ut på ett ungefär ser ni i mitt galleri. Ska ha lila fresior i buketten utöver det som finns i den på bilden.

MissieA skrev 2008-01-16 00:37:18 följande:
    När gifter ni er?
    [/citat]
  • bumblebee jonis

Bellanote - Han är jätte trevlig och kunnig!

Min mamma bor typ 5 minuter därifrån så vi brukar köpa blommor där. Han hjälper alltid till och är alltid glad och positiv.

Ett tips är att ha en bild med dig på en bukett som du tycker om och sen lite tankar om du vad du vill ha för blommor på ett ungefär. Jag gjorde så och han kom med en egentligen ganska självklar tanke om tulpaner som jag var lite inne på att ha i buketten först. När de blir varma så slår de ju ut(man håller i buketten ganska länge) då riskerar man ju att hela utseendet på buketten ändras... (att jag inte tänkte på det )

Ville ha en lila blomma i buketten och han sprang genast ut i ett av växthusen och hämtade en fresia som han trodde skulle bli fin i

Rekommenderar honom varmt!

• bumblebee jonis

Vet inte om det var mig du menade men jag svarar ändå.

Har inte så mycket kvar igentligen. Det är en del inköp och arbetsfördelning kvar men annars är allt bokat och klart. Ska prata med vigselförättaren igen så fort hindersprövningen kommit och sen ska vi prata med de som har hand om stället vi ska vara på.
    Sen är det väl mest att sammanställa allt som är kvar.

Ska iväg och göra en provuppsättning och sminkning i mitten av februari... Hmm var nog allt.

MissieA skrev 2008-01-17 18:09:53 följande:
    Oj vilket bra pris på den fina buketten. Det måste ju vara extra billigt hon honom eller?Tiden går snabbt, så snart gifter ni er..Har ni mycket kvar att göra?
  • bumblebee jonis

Börja med att boka kyrka/vigselplats, vigselförättare och festplats. Sen skrev vi ner en lista på saker som vi skulle kolla upp priser på och annat som ska kollas upp.

Ring
    Tårta
    Kläder
    Mat
    Pyssel (inbjudningar m,m)
    Fotograf
    Blommor
    Dekoration
    Hindersprövning
    Hotell

Listan kan göras lång
    Sen är det bara att börja ringa runt.
    Ett tips är att ha en bok där du kan samla allt som har med bröllopet att göra. Telenr, beräknad budget, era ideér, ja allt som rör bröllopet

MissieA skrev 2008-01-21 21:47:14 följande:
    Får nog leta vidare här i stan. Har ni några tips till en blivande fru som är i början av planeringen??
  • bumblebee jonis

Hur går det på planeringsfronten???

Det är så tyst i den här tråden igen så jag gör ett försök...

Vi kan nu lägga till några punkter till på listan över saker som mer eller mindre är färdiga.

* Har valt ut ring
    * M2B har provat ut kostym
    * Tårtan är beställd
    * Dukar, desertskålar och en omgång servetter inhandlade(av m2b`s mormor så jag har ingen aning om hur de ser ut :-O )

Så hur går det för er med planering och Munksjöpromenader?

• bumblebee jonis

Missie A - Så här gick det.

Hon hade köpt vit Dunicel-duk. (finare variant av pappersduk som ger lite mer tyngd och fall)
    Desertskålarna hon hade köpt blir också jättebra.

Sen har vi ju då delemat med servetterna. De var jättefina (lite ivory med rosor på och lite snirklar i brunt/guld) men jag vet absolut inte hur jag ska få till det med dem i VÅR dukning. Hade ju tänkt ha enfärgade servetter i grönt eller lila med våra namn tryckta på....

De hon köpt var jättefina men det var ju liksom inte så jag hade tänkt mig dukningen... Känner mig jätte elak som funderar på att inte använda dem när hon ju ändå köpt 50st för 150:- (ändå väldigt billigt föör dessa) men vi bad ju henne aldrig köpa något utan bara kolla priser och dessutom var det bara duk och desertskålar vi ville att hon skulle kolla upp... (inte några servetter då vi planerat att köpa dem på IKEA)

Får se hur det blir...
    Får ta min tripp till Ge Kå´s innan vi bestämmer oss. Se vad jag hittar för dekorationer där till resten av dukningen...

• bumblebee jonis

Missie A -

Vi har färgtema vitt, grönt och lila. Vi gifter oss i april så vi tyckte att färgerna passade våren.

Angående servetterna så har vi funderat på att säga att vi använder dem vid ett annat tillfälle. Vi får väl se.För tillfället har vi inte kommit på hur vi ska kunna använda servetterna hon köpt. Vet inte hur vi skulle kunna vika dem eller något...

Funderar på att åka till Ge Kå´s i mitten av mars. Lite för mycket att göra nu i februari

• bumblebee jonis

Vilken bra överaskning/present
    Alla bidrag är ju välkomna och särskilt ett sådant

Grattis!

Bellanote skrev 2008-02-02 18:56:04 följande:
    Måste ju säga det att min far berättade igår att han står för maten på bröllopet vart så glad och överraskad..
  • bumblebee jonis

Sista dagen för den här tråden. Lägger ut en ny som heter

Tråd Nr7 för Jönköpingsbrudar/gummar

Hoppas ni hittar dit

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar