• Isse05

Blir nog inget bröllop...

Har planerat att gifta oss 31 maj 2008. Blir nog inget med det vad det verkar. Mina föräldrar kommer inte överens (de är skilda sen två år). Har sagt att jag vägrar lägga ner pengar och planering på en dag som jag ska gå och vara orolig över eftersom dom inte kan skärpa till sig. Saken hör också till att pappa vill ha med sin nya tjej på bröllopet och då kommer inte min mamma. Vi funderar just nu på att skita i allt och göra något annat. Utan släkt och vänner. Förslag mottages gärna!!!!

• Svar på tråden Blir nog inget bröllop...
  • Tess 08

Jag har lite samma problem!
    Nyseparerade föräldrar & jag vet att pappa vill ta sin nya med,
    vilket inte är ett problem för oss.
    Men om mamma tar sin nya med så blir det problem pga att dom träffades innan mamma & pappa skilde sig!
    Vad gör man?
    Samtidigt kaänns det löjligt att man ska behöva ändra planerna för att inte dom kan bete sig som folk.
    //Tess

• Isse05

Håller helt med! Pappa träffade också sin nya innan de skilde sig.... Har tänkt många gånger att de är vuxna människor och att de får "hålla sig i skinnet" den dagen, men det har tagit bort en del av det roliga. De har redan förstört så att säga.

• Skogsstjärna01

1, Bjud in alla som ni vill, +era föräldras nya om ni vill ha dem där eller om de är etablerade par, dvs bor ihop, är förlovade eller liknande. Pojkvän/flickvän behöver man väl inte bjuda, enligt etiketten.

2, Om ni är oroliga, säg till dem helt frankt att ni förväntar er att de uppför sig som vuxna.

3, jag tror att din mamma bara hotar. Vilken mamma eller pappa vill missa sitt barns bröllopsdag?! Fråga henne detta om hon fortsätter med de där fjantigheterna.

• fjäskan

Vi sitter inte i samma sits som du som måste vara jobbig. Ens föräldrar är ju trots allt ens föräldrar.
    Men vårat problem är att vi bland släkt och vänner har så dålig sammanhållning så jag vet inte om vi får några gäster och får vi några så känns det som om det kommer bli väldigt tafatt och stelt på bröllopet.

Så våra funderingar har legat kring förmiddagsbröllop med enkel lunch eller utomlands. Utomlands känns oxå omöjligt för det kostar ju multum med dessa weddingplanners och packages fast det är kanske vad men helst skulle vilja. Bara vi två och solnedgången.

Så ett lunchbröllop är nog det som blir på tapeten.
    För att sedan sticka iväg han och jag nygifta på en loversweekend.......

Men just nu känns allt väldigt hopplöst med bröllop över huvudtaget. Det är pengarna som fattas och min sambo vill inte äns försöka spara...... och jag som älskar att planera.....
    Allt står väl nästan klart i princip....

Så mitt slingrande svar blir nog till dig att utomlands skulle ja satsa på !

• Isse05

Har också tänkt tanken på att åka iväg... "problemet" är att vi har en son som bara är 5 månader (+ en som är 3) och jag vet inte om jag vill dra ut han i världen riktigt än.... Vill inte lämna honom hos mormor en vecka heller. Kanske får lugna oss. Också pratat om en weekendresa, bara han och jag.

• Tess 08

Jag kan förtydliga att vi redan är gifta, gifte oss i Holland med två vittnen (1998)
    Men nu vill vi ha det stora med släkt & vänner.
    Ni skulle kunna göra något liknande och sen förnya era löften om några år när det känns bättre

• Äntligen är det min tur

GAhh! Lider med er. o jag som bara tycker det e jobbigt med att morbror o mamma inte pratar längre. Men jag vill ju ha dom med på Mitt bröllop. Så de får sköta sig eller inte komma!!
    + att svärfar bara e allmänt jobbig.

Jag har det enkelt märker jag.

Kan ni inte bara prata med dom en o en. O säga att ska ni komma får ni skärpa till er?

• emling

Jag har samma problem! Min mamma och pappa är skilda och kommer inte överens alls! Men vi har bestämt att ha vårt bröllop iallafall! De är välkomna om de kan uppföra sig som vuxna människor annars behöver de inte komma (fast jag vill naturligtvis att båda ska komma) Pappa kommer om han får ta med sin nya (som han hade en affär med i ett antal år innan mama kom på dem!) och mamma har gått med på detta men motiveringen att hon kan stå ut med detta en kväll (helt enkelt ignorera pappa) för min skull! PAppa har oxå lovat att uppföra sig för min skull! Båda vill ju mitt bästa och de vill inte förstöra min bröllopsdag!

• 071201

Mina föräldrar har varit skilda i 36 år och kommer inte överens än. Jag har inte mycket kontakt med dom så dom är inte bjudna.
    Skulle jag haft mer kontakt med dom så hade jag sagt åt dom att vad är mest värt att bråka med varann eller göra detta till min lyckligaste dag.

• emling

Preics vad jag sa till mina föräldrar! Och det funkade! Båda har snällt krupit till korset och lovat att uppföra sig!

071201 skrev 2007-11-15 12:44:29 följande:
    Skulle jag haft mer kontakt med dom så hade jag sagt åt dom att vad är mest värt att bråka med varann eller göra detta till min lyckligaste dag.
Svar på tråden Blir nog inget bröllop...