• Isse05

Blir nog inget bröllop...

Har planerat att gifta oss 31 maj 2008. Blir nog inget med det vad det verkar. Mina föräldrar kommer inte överens (de är skilda sen två år). Har sagt att jag vägrar lägga ner pengar och planering på en dag som jag ska gå och vara orolig över eftersom dom inte kan skärpa till sig. Saken hör också till att pappa vill ha med sin nya tjej på bröllopet och då kommer inte min mamma. Vi funderar just nu på att skita i allt och göra något annat. Utan släkt och vänner. Förslag mottages gärna!!!!

• Svar på tråden Blir nog inget bröllop...
  • Isse05

Håller helt med! Pappa träffade också sin nya innan de skilde sig.... Har tänkt många gånger att de är vuxna människor och att de får "hålla sig i skinnet" den dagen, men det har tagit bort en del av det roliga. De har redan förstört så att säga.

• Isse05

Har också tänkt tanken på att åka iväg... "problemet" är att vi har en son som bara är 5 månader (+ en som är 3) och jag vet inte om jag vill dra ut han i världen riktigt än.... Vill inte lämna honom hos mormor en vecka heller. Kanske får lugna oss. Också pratat om en weekendresa, bara han och jag.

• Isse05

Pappa har försökt prata med mamma, men hon vägrar. Det tråkiga hör också till att hon inte ens verkar tycka att det är roligt för VÅRAN skull. Hon har inte kommenterat. Ser bara hindret med att behöva träffa pappa.... Jag VET att hon inte kommer på festen om pappas nya kommer. Hon har sagt att hon gärna tar hand om våra barn på kvällen då. Vill inte gifta mig utan att mamma är med Har sagt till dom att de ska reda ut allt innan november är slut och har de inte gjort det så blir det inget bröllop och att det får vara på deras samvete. Dumt? Det knallar ju ändå på till maj månad menar jag....

• Isse05

Det är inte flygresan jag är orolig över. Mer maten och så.... Funderat på Egypten, men vet inte alls hur det är där.

• Isse05

Tack alla för era kloka funderingar!!! Ska ta till mig allt ni sagt och göra ett riktigt försök en gång till.

• Isse05

Vi har nu ändrat planer!!!! Vi ska gifta oss en helt vanlig tisdag i kyrkan. (Redan kl 09.00 på morgonen)! ALLA är välkomna dit (även pappas nya... ) Efter vigseln ska vi bara skåla på kyrktrappan sedan drar vi (min familj) och goda vänner till Kefalonia i Grekland. Där ska vi tillbringa en vecka, utan krav från alla håll! Vad tycker ni om detta?

Svar på tråden Blir nog inget bröllop...