• Sosofofia

Hålla oss till ämnet?

Hallå blivande brudar och brudgummar!

Kan vi inte alla komma överens om att alla inte kan vara överens?
    Många av trådarna resulterar i tjafs och "ihopgaddning"...
    I grund och botten så är väl alla (hoppas jag) här för att få tips, råd och prata med likasinnade?

Enligt min åsikt så måste man få säga sin mening utan att behöva försvara sig med näbbar och klor för det. Man kan försöka att tänka efter innan man skriver ett svar, kanske man inte behöver svara spydigt, nedvärderande o.s.v utan vara saklig i sina svar istället? (Om man sen vet att personen ifråga har samma typ av humor så kanske man kan svara på ett visst sätt.)

De flesta av oss är ju här av samma anledning så var rädd om denna otroliga "kunskapsbank"!

• Svar på tråden Hålla oss till ämnet?
  • gossis

håller för övrigt med till punkt och pricka!

• Akvavit

Jag håller med, men vill dessutom lägga till en sak.
    Om man nu har en avvikande åsikt som man lägger fram, så måste man faktiskt också räkna med att majoriteten kommer försvara sig. Problemet är väl att är man ensam om en åsikt blir det så många fler som svarar och då kanske man känner sig påhoppad.

Men precis som den med den avvikande åsikten kanske kommenterar en TS, måste ju folk få kommentera en avvikande åsikt utan att bli beskyllda för påhopp!

Däremot ska alla åsikter naturligtvis försöka läggas fram på ett sakligt sätt utan personangrepp, men respekt ska finnas från båda hållen!

Svar på tråden Hålla oss till ämnet?