• Kireina

    Föräldrar på möhippa/svensexa?

    Hej!

    Min tråd ligger på debatt med, för att jag missade att det var två olika forum. Nåväl.

    Vi ska gifta oss i maj nästa år och har ett stort problem.
    Våra föräldrar. Vad gör man med dem på möhippor och svensexor. Både jag och min blivande man tycker att det är viktigt att de är med, på något vis.

    Men vår tärna och marsalk tycker att det är fånigt.

    Så därför undrar jag, vad är vanligast? Att de är med, eller inte med? Och spelar det egentligen någon roll? Det är väl vad vi tycker som är viktigt?

    Jag menar inte att de behöver vara med hela tiden, men en stund iallafall. Jag tror det är viktigt för dem med. (nån förälder som kan uttala sig?)

  • Svar på tråden Föräldrar på möhippa/svensexa?
  • Kakan Mascha

    Jag tycker inte att föräldrarna ska vara med! Är för att alla ens vänner ska fira bruden/brudgummen.
    Och egentligen så har väl inte ni som gifter er så speciellt mycket att säga till om?? Ni ska ju inte ens veta att det blir något!

  • L2K

    FÖr min del gör det varken av eller till. har väl lite och göra med vad för slags jippi som planeras. Är det ett rent fylleslag kanske jag inte vill ha mamma med men annars är det okej.

  • Kireina

    Kakan Mascha: Men det är där det slår på slint. Min mamma är en av mina bästa vänner. Då blir det ju konstigt att inte ha med henne just då. Det är precis den åsikten du har, som jag möts av bland tärnan och marsalken. Och det är därför jag skrev mitt inlägg.. just för att jag ville se om det var bara jag som var helt konstig i mitt resonemang.

    L2K: Precis. Jag har inget behov av att ha henne med hela tiden. Men en stund känns ändå viktigt. Jag tror att hon tycker det med.

  • Kakan Mascha

    Kireina:
    Beroende på hur det nu blir så kan ju din mamma ha sin egen möhippa för dig? Har hört många som kör flera gånger beroende på olika anledningar.
    Men om hon nu också är din bästa vän, borde väl din tärna veta om det och respektera din åsikt??

  • Kireina

    Kakan Mascha:
    Jo, kanske så har min tärna redan planerat det på något sådant vis. Jag skulle dock inte vilja ha en egen med min mamma, blir däremot bara konstigt.

    Mest är det marsalken som har jättesvårt att förstå att min fästman vill ha med deras pappa. Just för att han tycker att det verkligen bara ska vara vännerna. Men de har också väldigt olika relation till sin pappa. Marsalken träffar pappan ibland och bryr sig nog varken till eller från. Medans min sambo träffar pappan så mycket han kan och har en väldigt bra relation med honom.

    Klurigt det här tycker jag.

  • L2K

    För mig känns det självklart både att vara med eller utan föräldrarna. Men så umgås vi väldigt mycket med våra familjer. Vi har inte så stor kompiskrets men desto mer familj.

    Jag tror att dom som är mest emot det är nog dom som vill ha mer fest av det... Kan ha fel men det är vad jag tror...

    Här är grejen den med att min blivande är 11 år äldre än mig, hans syster 14 år äldre än mig och närmare min föräldrar i ålder än mig men vi umgås jättemycket och har skitkul iaf. Så det gör ju att jag inte tycker det känns så konstigt med mamma heller.

Svar på tråden Föräldrar på möhippa/svensexa?