• Kireina

Föräldrar på möhippa/svensexa?

Hej!

Min tråd ligger på debatt med, för att jag missade att det var två olika forum. Nåväl.

Vi ska gifta oss i maj nästa år och har ett stort problem.
    Våra föräldrar. Vad gör man med dem på möhippor och svensexor. Både jag och min blivande man tycker att det är viktigt att de är med, på något vis.

Men vår tärna och marsalk tycker att det är fånigt.

Så därför undrar jag, vad är vanligast? Att de är med, eller inte med? Och spelar det egentligen någon roll? Det är väl vad vi tycker som är viktigt?

Jag menar inte att de behöver vara med hela tiden, men en stund iallafall. Jag tror det är viktigt för dem med. (nån förälder som kan uttala sig?)

• Svar på tråden Föräldrar på möhippa/svensexa?
  • Kireina

Kakan Mascha: Men det är där det slår på slint. Min mamma är en av mina bästa vänner. Då blir det ju konstigt att inte ha med henne just då. Det är precis den åsikten du har, som jag möts av bland tärnan och marsalken. Och det är därför jag skrev mitt inlägg.. just för att jag ville se om det var bara jag som var helt konstig i mitt resonemang.

L2K: Precis. Jag har inget behov av att ha henne med hela tiden. Men en stund känns ändå viktigt. Jag tror att hon tycker det med.

• Kireina

Kakan Mascha:
    Jo, kanske så har min tärna redan planerat det på något sådant vis. Jag skulle dock inte vilja ha en egen med min mamma, blir däremot bara konstigt.

Mest är det marsalken som har jättesvårt att förstå att min fästman vill ha med deras pappa. Just för att han tycker att det verkligen bara ska vara vännerna. Men de har också väldigt olika relation till sin pappa. Marsalken träffar pappan ibland och bryr sig nog varken till eller från. Medans min sambo träffar pappan så mycket han kan och har en väldigt bra relation med honom.

Klurigt det här tycker jag.

Svar på tråden Föräldrar på möhippa/svensexa?