Inlägg från: LivingNight |Visa alla inlägg
  • LivingNight

Celibat fram till bröllopet...

Vi har bestämt att vi ska låta bli "sånt" fram till bröllopsnatten. Nu är det bara det att det är 1,5 år dit!! :D

Är det någon som är/har varit i samma sits? gick det eller borde jag ge upp? är på god väg att göra det...

• Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...
  • LivingNight

Värst vad påhopp det blev.

Det känns romantiskt, att bröllopsnatten ska bli speciell och efterlängtad. Att det ska gälla att "älska" och inte bara vanligt samlag just den kvällen :D gammaldags och intimt.

• LivingNight

Jag förstår inte varför jag ska behöva försvara mig för något jag och min partner tror på och vill som inte skadar någon av er. Det är inte direkt ett stötande inlägg.

• LivingNight

icra: Nej, jag frågar efter folk med sin erfarenhet... :/ men ja, det är jättejobbigt. Men tror man det är värt väntan så står man ju ut. Lång tid utan roliga saker, ja :)

Jag förstår inte hur folk kan säga att det "kanske inte blir något bröllop" utan sex? har man då en relation stark nog att gifta sig?

• LivingNight

Detta är ju frågeställningen kopierad:

"Är det någon som är/har varit i samma sits? gick det eller borde jag ge upp?"

• LivingNight

"Vanligt samlag" räknar jag grovt iofs. Men alltså att bröllopsnatten inte ska vara som igår eller i förrgår, utan som så nytt det bara kan bli efter man har blivit av med oskulden. Det låter ju bara fint. Klart att kvällen kan bli underbar ändå, men det är som sagt upp till var och en. :)

• LivingNight

viktualia skrev 2007-11-21 09:17:04 följande:

Känner ni verkligen att det är bra för relationen? Är det ett sätt att vårda relationen fram till bröllopet?
    [/citat]

Det sliter absolut inte på relationen det minsta, om det är det du menar. Vi tror snarare att det stärker den.

[citat]Plus att jag vill tillägga att sexet som maken och jag hade på bröllopsnatten var bland det bästa vi upplevt tillsammans! En underbar avslutning på en underbar dag! Detta utan att ha testat celibat innan.
    Ja, bra för er. Men du verkar tro att jag klankar ner på dem som inte gör som jag? inte alls, gör vad ni vill. Bra med sunt sex, bra att folk mår bra. Nu vill vi göra så här. :)
  • LivingNight

Haha. Blir det kort så blir det ju extremt efterlängtat i alla fall! :D

Man tar inte avstånd från någon om man inte har sex, inte jag i alla fall. Nog somnar man i dennes armar varje natt ändå, och vaknar med frukost på sängen i alla fall. Bara för att... hur ska jag uttrycka det... man inte penetrerar så är allt lika fint och bra ändå. Inte tar man ju avstånd från varandra, det vore ju sjukt.

• LivingNight
    Zozo skrev 2007-11-22 15:21:40 följande:
    Som jag fattar det är det da inte sa att ni aldrig varit tillsammans, men ni vill göra ett uppehall i 1.5 ar för en underbar bröllopsnatt? Har ni inte funderat över en nagot kortare tid, om ni tycker 1.5 ar är svart? Jag skulle allvarligt tippa att 1.5 manad redan skulle ge den effekten. Tänk dessutom pa att det ända INTE är en garanti för att bröllopsnatten blir magisk.. Saaa mycket oväntat kan hända när man "överplanerar".Men aterigen, är det ert val sa go for it!
    Nja, det är inte för att få bra sex som det verkar missuppfattas litegrann. Det är för närhetens skull, jag tvivlar starkt på att sexet blir särskilt bra. Trötta efter en lång dag och efter 1,5 års celibat... :) Men alla känslor man har hunnit glömma, och den efterlängtade närheten blir nog som förväntat. Funderar om en kortare tid, därför jag behöver bolla lite med de som har varit/är i samma sits.
  • LivingNight

Yllo: Ja, det är ju skräckscenariot. Men hände det inte innan äktenskapet så skulle det nog sannolikt hända under tyvärr. :(

• LivingNight

Tanken är att klara det. :)

Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...