• Zozo

Celibat fram till bröllopet...

Menar du att ni aldrig gjort det eller att ni gör ett uppehall tills bröllopsnatten?

För VAR del hade det inte funkat och jag hade absolut inte sett nagon vits i det. Funkar det för ER är det väl helt upp till er vad ni vill göra.

• Zozo

Pahopp och pahopp... Folk blir klart förvanade för det är inte sa himla vanligt idag.

Plus att det inte var sârskilt klart i ditt inlägg hur ni tänkt.

Jag och min make Älskar varje gang.. "Vanligt samlag" vill jag inte kännas med att jag nagonsin haft! Men tycker ni det är bra att vänta, sa är det väl finfint för er! Risken är väl snarast att det i stället för "speciell och efterlängtad" blir en väldigt kort bröllopsnatt.

Personligen sag jag inte just bröllopsnatten som nagot speciellt, till den graden i alla fall. Och att fa lov att älska med varandra när andan faller pa hör sa nära till vart liv tillsammans, att jag inte tror vi skulle funka utan!

Plus att natten kan bli nog sa romantisk även om man inte haller upp i 1.5 ar..

• Zozo

"Jag förstår inte hur folk kan säga att det "kanske inte blir något bröllop" utan sex? har man då en relation stark nog att gifta sig?"

Ja kanske är det här skon klämmer.. JAG skulle inte kunna tänka mig att leva med min make utan sex, gifta eller inte gifta. För oss är inte sex nagot litet kul tillägg utan en stor del i vart förhallande. Hmm.. svart att förklara utan att man later som en total sexgalning.

• Zozo

Hmm. Jo, jag har ju erfarenheten, om än pa lite annat vis. Jag levde nämligen i distansförhallande med min make (som da inte var det ännu) i 4 ar. Och jag vill ALDRIG gôra det igen (inte enbart pga sex fôrstass!).. Dessutom sa minns jag vâl inte riktigt min allra första gang med saa stor romantik att jag skulle vilja ateruppleva den igen.

Som jag fattar det är det da inte sa att ni aldrig varit tillsammans, men ni vill göra ett uppehall i 1.5 ar för en underbar bröllopsnatt? Har ni inte funderat över en nagot kortare tid, om ni tycker 1.5 ar är svart? Jag skulle allvarligt tippa att 1.5 manad redan skulle ge den effekten. Tänk dessutom pa att det ända INTE är en garanti för att bröllopsnatten blir magisk.. Saaa mycket oväntat kan hända när man "överplanerar".
    Men aterigen, är det ert val sa go for it!

• Zozo

Jag sällar mig till Vickan här ovan: menar alls inte att klanka pa dig och din blivande; Ni far göra precis hur ni vill!

Jag tror heller inte att de andra tjejerna hâr menar att göra det; utan bara att de är förvanade och har svart att första varför.

• Zozo

Hmmm.. jag maste säga att bröllopsnatten var nagot speciellt ända.. (även om den var nagot kort för var del). För TROTS att man var trött efter stress, resa, inte ha sovit pa tva nätter, festat till kl 6 pa morgonen, hade druckit lite.. sa kunde vi inte halla fingrarna ifran varandra! (Jag menar, i den situationen skulle vi annars STUPAT i säng och börjat snarka efter 2 sek.) Vi behövde alls inget uppehall. Och jag skulle heller inte vilja vara utan den närheten i 1.5 ar! Bläh! Men det är ju vi det

Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...