• Ankan80

Bröllopsbloopers

Här på BT brukar det ju talas om alla vackra och underbara bröllop där allting klaffar.
    MEN ärligt talat..Fanns det inte något inför och på bröllopet som gick snett.
    Det finns kanske något som ni vill dela med er och få oss här på BT att skratta lite i all bröllopsstress.

Kom igen!

• Svar på tråden Bröllopsbloopers
  • Kjell Präst

Kanske kan detta kvala in under rubriken? Jag och min fru gifte oss 27 november, och det var ruggigt väder med snöslask den dagen. När gästerna på kvällen skulle åka hem hade en familj parkerat i en backe och det var omöjligt för dem att få bilen att rulla iväg i slasket, hjulen bara slirade. Själv var jag upptagen med någonting inne i festlokalen men när jag kikade ut fick jag se min nyblivna fru, i brudklänning och sandaler, stå och skjuta på bilen det värsta hon orkade så att den kunde starta och komma iväg. Jag har egentligen glömt allting från bröllopsfesten - utom just den här episoden...

• snofsan

Kjell Präst : vilken omtänksam fru du har

själv skulle ja aldrig hjälpa till å putta bil i brudklänningen

• Zozo

Oh men det fanns en jättekul trad om det förut.. kan inte nagon länka tillbaka till den? Jag hittar den inte..

• Ankan80

Men den kanske är stängd....Vi får fortsätta här!

• Alexxia

Jag o lillasyrran var brudnäbbar när vi var 3 & 7 år. Jag hade den otroligt stora uppgiften att hålla brudens bukett när dom gick ner på knä och skulle få välsignelsen (det är väl då man får den?) Vi hade övat på detta så jag inte skulle vara så nervös.

I alla fall. Dagen kom - kyrkan var full. Vi gick upp mot altaret och intog våra sk positioner. När jag upptäcker det!! Bruden har inte sin bukett med sig?!?! Hon står där helt tomhänt!
    - "Pssst!" viskar jag. "Eva!"
    - "Ja?" viskar hon och undrar vad jag vill. Hon håller ju på att gifta sig och har liksom inte tid att stå och småprata med brudnäbben.
    - "Du har glömt buketten!" viskar jag.

- "NEEJ!" utroper hon och vänder sig om till allihopa. "Jag har glömt buketten! Den MÅSTE jag ha!"

Så hon tar sin blivande man under armen och vi näbbar släntrar efter. Vi går ut från kyrkan och hämtar buketten i bilen (där hon glömt den) och gör om allt igen. Om folk skrattade?! Ja det kan ni tro!

• Nemo nisi mors

Jag tappade mitt strumpeband i början av när vi gick ut ur kyrkan. Märkte inget förrän min syster tillika tärna sa - hördu du tappade detta och stolt visade upp mitt strumpeband. (bildbevis finns 3 ggr om).

Svar på tråden Bröllopsbloopers