• Ankan80

Bröllopsbloopers

Här på BT brukar det ju talas om alla vackra och underbara bröllop där allting klaffar.
    MEN ärligt talat..Fanns det inte något inför och på bröllopet som gick snett.
    Det finns kanske något som ni vill dela med er och få oss här på BT att skratta lite i all bröllopsstress.

Kom igen!

• Svar på tråden Bröllopsbloopers
  • Sarah81

Rolig tråd
    Jag måste bar få berätta då min släkting skulle gifta sig, deras dotter var då i 4-års åldern. Själva vigseln och festen gick väl relativt bra men det var då modern skulle  lämna igen den hyrda brudklänningen hon ser att hennes otroligt söta och kreativa dotter hade varit så vänlig att vilja försköna mammas klänning att hon tagit den fetaste sppritpenna hon hittat och ritat blommor på den. Aldrig har min släkting varit så glad att hon betalat extra för en försäkring nån gång.. 

• tolonta

Jag var brudnäbb på min mosters bröllop när jag var knappt 3 år. Detta var i maj, någon gång. Jag blev oerhört rastlös under vigseln och kunde inte vara stilla utan roade mig med att krypa längs med altarringen, hänga över altarringen (prästen var beredd att hugga tag i mig ifall jag skulle ramla över) och gå upp och ner i predikstolen och sjunga "Sankta Lucia". Tror att de flesta tyckte det var litet charmigt, utom möjligtvis mina föräldrar... Och jag får fortfarande höra om det titt som tätt, inte minst nu.

Och den enda brudnäbb jag ska ha kommer vara nästan 5 år, och min syster (tärna) ska hålla ordning på henne.

• 2008-08-09

När mina föräldrar gifte sig för ca 30 år sedan var min storasyster 2 år gammal. Hon satt på kyrkbänken längst fram med min mormor. När prästen börjar med "Tager du Nils" (som min pappa heter) ställer sig min syster upp i bänken och säger HÖGT och LJUDLIGT, Nisse hät´n!!
    Pappa kallas aldrig för något annat än Nisse och därför tyckte väl min kära syster och prästen borde veta det! Det som gjorde saken roligare var ju också att hon säger det på BREDASTE jämtskan! *hehe*
    Lilla mormor som skulle hålla reda på ungen försökte försvinna i kyrkbänken när alla gäster skrattade..

Detta är ju då något som mina föräldrar har berättat, jag var inte i närheten påtänkt ens när de gifte sig, 9 år senare kom jag!

• Äntligen dax!

När vi gifte oss i juli, stod dottern lilla söta näbben bredvid mig framme i kyrkan...

Mitt i akten säger hon till mig...
    -"Jag är bajsnödig." :-O
    Jag väser diskret tillbaks "- Inte nu!"
    - Joo, jag måste bajsa... *lite panik i rösten*
    - INTE nu *väser lite skarpare så hon ska höra allvaret*
    - Jo men jag MÅSTE!
    *mamma inser allvaret, får nåt desperat i blicken och söker hjälp från moster tillika fotograf dagen till ära, som rätt lämpligt sitter där framme för fotografering, tar lilla näbben och smyger diskret iväg för ett litet toalettbesök*

• snofsan

hohoho hahaha skratt ..

dom e söta dom små liven

• viktualia

2008-08-09 *ASGARV* den var ju fullständigt underbar!!!!

Från mitt bröllop kan jag berätta följande dumhet:

jag var sjukt stressad när jag skulle köpa strumpbyxor. Ångade in på Twilfit, hittade vita strumpbyxor, betalade och sprang till bussen. På den stora dagen lyckades jag få på mig strumpbyxorna, visst var det tight.. men men.. det gick ju. Bytte om hos frissan och åkte sedan till fotograferingen.. efter 5 mins fotograferande satt strumpbyxorna i knävecken... Effekten blev att jag var konstant fnittrig och på alla bröllopsbilder ser jag jätteglad ut.. eftersom jag fnissar åt strumpbyxorna... (jopp, jag tog av mig dem och gifte mig barbent... det gick strålande trots att det var oktober)

• Tess 08

viktualia:
    Det var en helt underbar tråd,
    många skratt!
    Vill höra mera!!!!!!!!!!

Svar på tråden Bröllopsbloopers