• Mirri

Träffas unga = håller kortare?

Efter en diskussion med en bitter väninna, som just gjort slut efter åtta år med sin kille som hon träffade när hon var sexton,har jag börjat fundera. Är det verkligen som hon menade att förhållanden där paret träffats i tonåren har en mindre chans att hålla? Jag träffade min m2b när vi var sexton... Vad är era erfarenheter? Jag behöver lite stöd

• Svar på tråden Träffas unga = håller kortare?
  • Mirri

Tack till alla för era svar. Jag tror min m2b och jag kommer vara tillsammans länge än. Om vi så småningom inte längre passar ihop antar jag att vi båda kommer märka det. Som det är nu har vi ett stabilt och tryggt förhållande. Vårt förhållande är inte det samma som det var när vi var 16 me vad kan man förvänta sig efter 7 år. Han är fortfarande min älskling och min bästa vän.

• Mirri

Oj! Här har det fortsatt att rulla på sedan jag senast tittade in! Vad härligt att höra om fler som har det som vi. Det känns skönt. Även om man rationellt vet att det är som ni säger kan känslorna dra iväg med en när man lyssnar på hur det gått för andra TROTS att man vet att varje förhållande är unikt. Då är det skönt att få höra att man inte ska lyssna på andra trots att man egentligen redan vet det. Tack!

Svar på tråden Träffas unga = håller kortare?