Inlägg från: Fröken Figo |Visa alla inlägg
  • Fröken Figo

Dalabrudar 2008, del 2

Tack tack, vad bra att jag också hittade hit.

Hur går det för planeringen för dalabrudarna då?

För oss går det jättebra! Hittills flyter allting på i sin lilla takt. Vi tar saker lite då och då. Allt verkar klaffa. Ingen stress ännu.

Jag har nu 6.5 kg kvar att gå ner tills jag kan beställa klänning. (har gått ner hela 14 kg på 1,5 år! Jättestolt)

Alla prylar från Calligraphen har kommit och de är jättefina! Jag tar upp våra servetter dagligen och njuter... åååh vad snyggt. Våra namn är folierade i guld. Inbjudningarna är jättefina. Askarna är vikta och klara.

Några musiker är bokade. Vår kyrka står för kantor och organist!! Lyxigt verkligen. Och jag får låna en brudkrona om jag vill... hoppas kunna prata med prästen under jullovet (icke-röda dagarna iaf)

Fotograf är bokad. Ställe är bokat: Furudals bruk. Kyrkan är bokad till vigsel kl 14 den 23:e aug. Och boende finns till alla på bruket.

Det enda vi har kvar är att hitta en filmare och hyra bussar för transporter av gäster. Och vi väntar på offert från cateringfirman (Ullis Hamlin). Och jag väntar på tårt-bilder från en konditor som cateringfirman rekommenderade... Och så måste vi fixa hemsidan, festprogrammen, tackkorten och namnlappar och sånt, men det väntar vi lite med.

Hur långt har ni andra kommit och hur går det?

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2