Inlägg från: Miss MP |Visa alla inlägg
  • Miss MP

Dalabrudar 2008, del 2

Hej Akvavit, Fröken Figo o alla ni andra!

frökenFigo; oj vad mkt som är ordnat!! Ska man bli stressad nu eller?! *skratt* Vi gifter oss ju dessutom 3 helger innan! HAr oxå sett Furudalsbruk, det är jättefint där, men vi ska som sagt ha en bystuga ist och får lite mer alt till boende för gästerna i centrala Rättvik, hoppas jag, vet att det kommer vara högsäsong i RÄttvik då pga nåt classic car grej...

Ang konditorn du fick rekommenderad, jag tar gärna emot tips! Boende i Stockholm som man är blir man ju så bortdkämd med allt utbud, hade helst velat ha en tårta från Chokladfabriken på Söder, men misstänker att den transporten skulle kosta lite mer än tårtan smakar,trots allt ...;) men skulle så gärna vilja ha en med ngn typ av mörk choklad o hoppas hitta ngn som vill o kan göra det!

• Miss MP

Hej alla Dalabrudar!

FrökenFigo: jo, du skrämmer mig lite, men det är bara bra (!!), för jag pratade med ngn på ett vandrarhem där jag tyckte det verkade vackert att ha festen o det var han som berättade om Classic car veckan o att det tydligen är värre än midsommar där då... och det säger ju en del... Men det kan bara inte hjälpas, vi Måste ha det datumet och den kyrkan osv... TÄnkte att det kunde vara lite roligt oxå för alla gäster att det händer nåt i Rättvik, eller är jag helt ute o cyklar?
    Men som sagt bra att du skrämmer upp mig lite mer, jag måste prelboka boende helt enkelt, men många ställen vill inte ta emot förrän efter nyår! Så var det tom med frisören...

Ang tårta: ngn som vet om tårtorna från Fricks(heter det va vid Rättviks torg?) är bra. JAg tittade i deras "katalog" men hittade inte så mkt och det mesta verkade vara mer tradtionella fyllningar. Ngn som har ngt annat förslag var man får tag på bröllopstårta att ha i Rättvik?

• Miss MP

Hej, hej o tack till alla för tips om konditori. Jag tar gärna emot så mkt info som möjligt.

Ja, det här med CCW (classic car week) har ju verkligen lagt ytterligare ett stressmoment över plaenringen tycker jag.
    Trodde jag skulle vara tvungen att byta datum eller ort, men nu har jag hittat boende på hotell (gångavstånd från festlokalen) samt vandrarhem (så det finns alt med tanke på konstnaden för gästerna), så nu känns det lite bättre igen, MYCKET bättre faktiskt!! ;)
    men som "augusti 2008", man vill ju verkligen inte komma för sent till sin egen vigsel! Men hon jag pratade med på hotellet lovade mig (hon sa tom garanterade) att vägen mellan rättvik till ore inte skulle vara så farligt trafikerad, sen måste vi ju dock tillbaka oxå till rättvik till festlokalen..

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2