Dalabrudar 2008, del 2
3 månader och redan ny tråd...Pust!! Hänger inte riktigt med, vi har blivit föräldrar för andra gången, och jag är verkligen glad att vi planerade och beställde så mycket innan bebben kom, för nu hinner jag knappt sätta mig framför datorn och kolla mailen!!!
Väntar på att gravid-magen ska försvinna (och tyvärr vet jag att tuttarna oxå kommer att göra det...Varför kan inte de förbli stora??? he,he...), så att jag kan börja med min klänning! Ska låta sy upp min drömstass hos en sömmerska, och en kompis som är designer ska rita den med hjälp av bilder jag plockat ihop av olika klänningar jag gillar. Visst låter det som att det kan bli bra?
Furudals bruk, (för fest i två dagar, och boende för alla) och kyrkan är bokade, och jag vet ungefär hur buketten ska se ut, men väntar lite med det för att den ska passa till klänningen. Vi ska ha rosa, svart, silver och vitt som färgtema. Har kollat med guldsmeden som gjorde våra förlovningsringar, och han hade olika brudkronor att låna ut, så jag ska dit och titta om det är något som faller mig i smaken.
Cateringfirma är bokad, men vi har inte bestämt meny än, vill dock ha bufeé med många olika rätter och kak/bakelse-bufeé efteråt med en liten symbolisk tårta till mig och mannen. Inbjudningarna,placeringskort är klippta och förberedda, gör dem själv, vi ska bara spika text och typsnitt. Tänkte skicka dem så att de hamnar i lådorna till Alla hjärtans dag, som en liten extra touch...
Har lite mer huvudbry när det gäller fästmannens kläder... Vi vill ha en s.k. Nehru-kostym, men det verkar som de är svåra att få tag på. Hade helst velat köpa en, men de jag tittat på är jättedyra, så vi försöker hålla ögonen öppna för begagnat.
Återstår att boka florist och frisör.
Så ligger vi till!