Inlägg från: Pelika |Visa alla inlägg
  • Pelika

Dalabrudar 2008, del 2

hej, läste lite här i tråden och kände att jag fick lov att lägga mej i. Gifter mej i Dalarna, dock innan 2007 är slut.

Ville bara svara på Miss MP's fråga ang tårtor. Siljans Konditori i Leksand har lite nyare och modernare tårtor om det är det du är på jakt efter. Alltså typ mousse-tårtor. Ligger ju bara 2 mil från Rättvik, och dom kanske levererar? Annars har det öppnat ett nytt kondis i Rättvik som heter Sockerbagaren (ligger mitt emot bion, på Knihgsgatan) , har dock ingen erfarenhet av tårtor där.

Sen kommer jag inte ihåg vem det var som skulle gifta sig på Classic-veckan. Men om du inte bokat boende redan så är det nog kört för dina gäster att bo i Rättvik då. Folk hyr ut allt som finns då, det finns dom som hyr ut sin gräsmatta för folk att ställa husvgnen på till och med! Helt galet mycket folk!

Lycka till!

• Pelika

080802 och MissMP
    Det andra cafeet i Leksand heter gårdscafeet och det är mer som namnet antyder än ett kondis. Man kan inte beställa tårtor där alls och än mindre än bröllopstårta. Dom sysslar med chokladrutor och morotskaka och så vidare. Jättegoda! Men det är mer vanliga bull-mammor i köket där än riktiga konditorer.
    Däremot tror jag att det finns ett kondis i Ingels/Gärdsjö, på väg upp mot Furudal som jag har för mig jag har hört talas om att dom även gör bröllopstårta, kanske nått att kolla upp?
    Lycka till med era planeringar...

• Pelika

Nenwood: Kyrkan stänger 2:a Januari för renovering, och jag har inte en aning om hur lång tid det beräknas ta. Borde väl vara klart till sommaren? Vi blir iallafall sist ut innan de stänger portarna ;)
    Tel till pastorsexp 0248-73650, telefontid må, ti, to, fre 10-12. Lycka till!

• Pelika

Hej, såg att ni pratar fotografer... Vi anlitade Petra Rogström när vi gifte oss. Vi är sååååå nöjda med våra bilder! Dessutom är hon och hennes man så galet trevliga att man kunde slappna av när de fotade, det kändes liksom inte konstigt och krystat. Vi hade dock bara 1 timme porträttfoto ute och det betalade vi 1200:- för. Vi har fått alla bilderna på CD och så har vi beställt rätt många bilder, både stora och små, en förstoring med ram + tackkort och det gick på bara 6500:- Så jag tycker inte att hon är dyr.
    Ville bara dela med mej lite...
    Lycka till!

• Pelika

Akvavit:
    Vi har fått alla våra bilder på en CD som vi kan kopiera till vilka vi vill, men vi kan inte framkalla från den själv. Hänger du med?

• Pelika

Akvavit: och vad innebär högupplösta bilder då? Jag är inte så haj på sånt där... *pinsamt*

• Pelika

Juni2009:
    Från vad jag hört så är Gundhes jätteduktiga på snittblommor, och jag har sett fina buketter från dem på en Bröllopsmässa i Leksand för nått år sen.
    Frissa finns det en som heter Salong Aim Hair, vet dock ingen som varit dit...
    Fotograf: Per Daniels på Siljabild (Leksand) är nog närmast. Kolla in dalafotograferna.se

Lycka till

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2