• Majsis2008

Får man skriva såhär i folks gästböcker?

nu vet inte jag vem du är men jag tycker du är väldans duktig på prata illa om andra,har läst jättemånga utav dina inlägg och vissa får mig att må illa helt enkelt!!! Hoppas din lilla verksamhet går i grunden för det enda du gör är att snacka en massa SKIT!

detta läste jag i en av mina vänners gästbok här på BT...får man skriva såna nervärderande grejer?

• Svar på tråden Får man skriva såhär i folks gästböcker?
  • mooogn

Nope, det tillhör inte god netiquette. Din vän kan anmäla skribenten till red.

• Majsis2008

då ska jag säga detta till henne...

• fru Trul

NÄÄÄ, vem är så elak? Har man inget snällt å säga ska man inte säga nåt alls! Varför är det sån otrevlig stämmning här på BT, ibland är det ju rena mobbingen av vissa personer...

• mooogn

På internet kan man förhålla sig hyfsat anonym vilket en del människor utnyttjar... Och ju fler medlemmar desto större risk att sådant här inträffar, tyvärr.

fru Trul skrev 2007-11-22 12:42:36 följande:

NÄÄÄ, vem är så elak? Har man inget snällt å säga ska man inte säga nåt alls! Varför är det sån otrevlig stämmning här på BT, ibland är det ju rena mobbingen av vissa personer...
  • sofili

läste också detta i hennes gb...vet inte ens vad man ska säga..
    så tråkigt att man ska behöva ge sig på andra för att må bättre själv...

• Tess 08

Som sagt,
    det känns som stämningen har blivigt sämre här!
    SPYDIGA inlägg, vilket är väldigt onödigt.
    Men det som någon skrivigt i en gästbok gick FÖR LÅNGT!!!!!!!
    Varför vara så otrevlig, om du(någon) Stör dig så mycket låtbli att vara på BT.

• Akvavit

Fast bara för att nyansera detta litegrann, och jag försvarar inte någondera sidan i detta, så enligt Fru Truls mening här under så borde personen som fick detta skrivet i gästboken också ha varit tyst ibland.
    Jag gissar att upprinnelsen var en tråd där en annan person fått nog och lämnat BT och personen med gästboken hade skrivit ett väldigt provocerande inlägg där hon till och med erkände att hon inte hade en aning om vad personen som skulle lämna hade gjort.

Hmmm...blir lite rörigt när man inte vill lämna ut namn, hoppas någon förstår vad jag menar.

Jag tycker inte att personen som skrev i gästboken gjorde rätt, men vi var nog fler som reagerade mot inlägget i den tråden... som bidrog till vad som här under kallas "rena mobbingen".

fru Trul skrev 2007-11-22 12:42:36 följande:

• charmed

Vilken tråd då akvavit??

tänkte att jag förtjänar att veta varför någon skrivit så i min GB då enligt dig?
    Jag har inte pratat skit och om jag haft fel ton i någon tråd så har det varit för att det har används utav samma ton till mig,så vad är problemet?

Akvavit skrev 2007-11-22 16:01:23 följande:
    Fast bara för att nyansera detta litegrann, och jag försvarar inte någondera sidan i detta, så enligt Fru Truls mening här under så borde personen som fick detta skrivet i gästboken också ha varit tyst ibland.Jag gissar att upprinnelsen var en tråd där en annan person fått nog och lämnat BT och personen med gästboken hade skrivit ett väldigt provocerande inlägg där hon till och med erkände att hon inte hade en aning om vad personen som skulle lämna hade gjort.Hmmm...blir lite rörigt när man inte vill lämna ut namn, hoppas någon förstår vad jag menar.Jag tycker inte att personen som skrev i gästboken gjorde rätt, men vi var nog fler som reagerade mot inlägget i den tråden... som bidrog till vad som här under kallas "rena mobbingen".fru Trul skrev 2007-11-22 12:42:36 följande:
  • Majsis2008

Då tycker jag inte att ni som håller med om detta ska skriva nåt tebax, då fortsätter ni ju bara förstöra denna trkiga stämning som blir på BT...funderar starkt på att ge upp denna sidan, rena rama mobbingen från alla håll och kanter...och att folk försvar det vet jag inte vad man ska säga om...

Svar på tråden Får man skriva såhär i folks gästböcker?