Inlägg från: Wretenstam |Visa alla inlägg
  • Wretenstam

Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd

Nu skiter jag snart i allt vad bröllopsplaner heter...jag är jäkligt sugen på borgerligt och utan fest just nu!!!
    Får inte ihop nånting som jag vill...allt blir bara FEEEEL!!

Så nu har jag fått avreagera mig...det är mina inbjudningar som fortfarande spökar...blir inte bra hur jag än gör...

Dags att kanske ta lite paus i bröllopsverksta´n?

• Wretenstam

Så flickor då var min lilla paus över...jag har lugnat mig och tagit förnuftet till fånga (tror jag åtminstone) .
    Efter att mina tärnor varit här idag och bankat lite vett i skallen på mig så blir det nu det rosa bling pappret som kort och tapeten som remsa. Monogrammet skriver jag ut på samma blingpapper och skär ut en liten brunmetallic papp som jag sätter bakom. Det får bära eller brisa...orkar inte bry mig mer... Nu har vi också helt ändrat tärnornas klänningar...det blir dom svarta i mitt galleri fast två i rosa och en i nougat. Den ena rosa och den nougata kommer att ha spaghetti straps och den andra rosa halterneck. Dom rosa klänningarna kommer att ha nougat tyll under och vice versa. Rosetten i midjan kommer även att vara i motsatt färg.

• Wretenstam

Ida Halmstad:
    Vad kul att det blev bra med fotografen, å vad snällt att få en canvastavla! Hon kändes så rätt när vi pratade med henne på mässan...hade jag inte redan fixat fotograf hade jag lätt anlitat henne också.
    Chefer är inte alltid så lätt...har själv varit på jobbet idag, jag är allt annat än glad. Dom har gett mitt ansvarsområde till en annan tjej på jobbet, min bästa vän på jobbet till råga på allt. Vi pratades ändå vid igår på telefon och hon sa ingenting...alla på jobbet har vetat detta i flera veckor så får jag genom en slump reda på det av en annan kollega idag.
    Hoppas att det löser sig för dig i alla fall...

fitforfight:
    ja det tycker jag var en bra idé, absolut måste vi träffas igen!
    Jag gillade ölglasen...conny fick se dom och han tyckte att vi skulle ha dom. Jag är för ölglasen eller snirklig vasen...
    Telegrammet var ju döhäftigt!! Får man lov å sno det?
    Vet du vad det där andra tyget på sidan med organzatyget är för ngt? Tror du man kan ha det som löpare?
    Ja när åker vi till IKEA? Jag åker helst igår...
    Tycker inte att det blir så konstigt att blanda det rosa med en röd tårta...Färgerna kanske skär sig en aning men va fasen...det går att fixa genom att käka upp tårtan... ( så nu har jag varit rolig...)

• Wretenstam

ja det var den jag menade...ja man kan ju använda nästan vad som helst istället...bara fantasin som sätter gränser...

fitforfight skrev 2008-02-13 21:47:38 följande:
    Ulvatorp:menar du sizoforen ? det är sånt florister använder,billigare om man beställer det hos nån florist istället. Jag hade först tänkt ha det som löpare ,men nu blir det nog något rosa omslagspapper. Eller den billiga panelgardinen på ikea som kostar 19 kr.
  • Wretenstam

Kolla även hotell Continental...mkt trevlig personal och där ingick det också en del på hotellrummet...men som sagt kostar ju...vi får pynta 3000:-

• Wretenstam

Vart hittade du dom hjärtanen?
    Precis vad jag letat efter...
    Tänkte klä dom med ngt rosa...

Pyron skrev 2008-02-16 15:57:06 följande:
    Nu ni är ena dekorationen till festlokalen klar...eller nja nästan. Nu återstår det stora dilemmat om man ska ha ballonger eller sidenband.Kolla mitt galleri.
  • Wretenstam

Hej alla goingar!

Här är det lite crazy just nu...därav lite Lotta på BT
    Jag har en fyraårig son som lever ut sitt värsta trots nu, jag är helt slut energimässigt, det har blivit många måsten på kort tid och så väntar mitt besök på KK nästa onsdag...Har på känn att det besöket inte blir så roligt...och känner mig väldigt orolig och låg inför detta.
    Försöker få till lite bröllopsplanering för att dämpa ångesten men pallar inte just nu...

Men håller med er om att det snart är dags för träff!

Kramizar

• Wretenstam

Ursäkta livet i telefonen igår...lillen var INTE på humör och skrek sig trött och somnade efter typ en halvtimme...
    Kan tyvärr inte på lördag gumman! Jag hade glömt att vi lovat Casper busfabriken med kusinerna, vet väl egentligen inte om jag tycker att han gjort sig förtjänt av det efter att ha kastat en av sina leksaker rakt i ansiktet på mig (fick ett litet märke!!!) för att han var arg på mig. Skrek och betedde sig allmänt illa och kallade mig för; Citat: "jävlar idiot-mamma!!!" Hur bör man reagera??? Igår sa han att jag var en dålig mamma och att jag var jättedum...jag talade om för honom att om han nu tycker att jag är en sån dålig mamma är det väl lika bra att jag packar en väska och flyttar...Han blev jätteledsen och skrek och grät och sa förlåt. Vad har hänt med min lilla charmör???? Ja en kort historia blev lång...hur som helst kan jag tyvärr inte på lördag.

pöss pöss!

september2008 skrev 2008-02-21 13:07:03 följande:
    Extremt slött. ingen ork till någothar hittat en skitsnygg frisyr men den kräver både lös¨hår och frisör. villket leder till mera pengar än vad jag räknatmed. ska i alla fall kolla med en frisör vad detkostar innan jag dissar idén helt-
  • Wretenstam

Hej svejs!

Vi skulle också gått och sett Jumper, men ikväll...men det blev det inget med då Casper legat och tokkräkt sen kl01.00 i natt...Han kräker forfarande och får inte behålla någonting, han kräker tom upp 3 tsk vätskeersättning - nu är jag en orolig mamma då han inte ens orkar gå till toan själv. Jag är helt slut och kan knappt tänka.

För övrigt har vi fått menyförslagen och ska se över dom...vi är inte riktigt ense på den punkten..
    Nu bara längtar jag till onsdag så att jag kan få besöket på KK överstökat och förhoppningsvis komma igång med bröllopsplanerna igen...
    Jag har förresten förfrågat min goda vän Anna om hon kunde tänka sig vara toastmadame, vilket hon med glädje tackade ja till!!! Jag är världens lyckligaste - det har hängt över mig länge nu, men nu är det klart!!

• Wretenstam

Hej och håååå vad fin du blev!!!!
    Den var hur fin som helst!!

Pidis skrev 2008-02-23 17:15:03 följande:
    NU har jag varit och provat klänningar i min mappSäg vad ni tycker
  • Wretenstam

Hör att det verkligen är hög tid att ta sig till Gekås...
    Hade inte en tanke på att man kunde hitta engångskameror där!!Jättebra ju!

Ida Halmstad skrev 2008-02-22 18:29:05 följande:

Precis hemkommen från en heldag på gekås...super roligt, knappt nått folk så det va verkligen helt underbart att gå där inne.Fitforfight- sådana där kulor som vi såg i gbg, som man kan ha i en vas som dekoration hade dem på gekås. Dock va de redan kulor, de låg typ i vatten (i en burk). Ganska stor burk, tror de kostade 29 kr. vet inte om Pidis köpte till dig nu när hon va i gbg, annars finns de där uppe om du snart ska dit. Hoppas du får en helmysig helg, drick inte för mycket :) !!!September 2008- Kan inte följa med imorgon, men det kanske e bäst om stormen ska hålla på imån med. Men jag vill absolut följa med en annan dag. Rihanna hade varit mysigt om man haft pengar, måste verkligen tänka på vart man lägger de små slantarna detta året :) !! Hoppas att du kommer iväg iaf! Hoppas också att ni kommer iväg ikväll, helt sjukt va det blåser, det va inte roligt att åka motorvägen nu när vi skulle hem.Köpte en super fin gästbok på gekås, 29 kr...sen köpte jag engångskameror som jag ska göra om lite också mycket billigt!!!Hoppas att ni alla får en super mysig fredag, kram kram
  • Wretenstam

Jag är ju inget fan av färgade brodyrer på bröllopsklänningar så jag tycker nog att du bara ska ha lila pärlor, men det är mitt tycke...

Pyron skrev 2008-02-23 12:04:03 följande:
    Jag har en liten fundering angående min kläning.Jag vill ha lila detaljer, då är frågan: ska bara pärlorna vara lila eller bara brodyret, eller både och?
  • Wretenstam

Hej igen girls!

Jodå visst var vi på busfabriken i torsdags, men det var i fredagsnatt han började kräka så det kommer säkerligen där ifrån...
    I natt har vi suttit på akuten då han fortfarande efter 20 timmar kräkte. Han kräkte tom upp så lite som 1 tsk vatten.
    Han var super duktig och lät dom sticka honom i fingern och peta honom i halsen för att göra odling då mandlarna var stora. Läkaren tyckte att hjärtat slog lite väl snabbt då blev jag livrädd! Dom hade fullt på isolationsavdelningen på barn så vi fick inte plats även om läkaren helst hade velat att vi stannade kvar så att han kunde få dropp, men är det fullt så är det. Han kräkte upp en glass och lite vatten som han hade fått tidigare men såg till slut lite rosig ut om kinderna och fick en glass till som han fick behålla. Urinprovet visade på ketoner vilket tyder på uttorkning, men hon trodde att vi kunde klara av det hemma om vi ville det om han bara drack kontrollerat (han bäljade ju i sig till slut stackaren). Men han har inte kräkt i natt även om han druckit vatten så i morse fick han sin pärondricka som han fick på sjukhuset och nu har han jätteont i magen igen!!! Håller tummarna för att han får behålla det! Gud så orolig man blir som mamma....men han är en stark kämpe .

Så nu har jag fått babbla av mig lite....

helenaoandreas:
    Inte oförskämt...sånt bryr jag mig inte om
    Jo jag har sen tidigare cellförändringar som jag opererats för och det är meningen att jag ska gå en gång i halvåret för att kolla mig. Då både min mormor och mamma haft grava förändringar är det viktigt att jag går dit regelbundet. Men vi har haft det lite strulit på barnfronten innan jag blev gravid med vårt andra barn. Jag fick 3 missfall och under den tiden var det inte så lätt att göra dessa prover och nu när jag varit gravid har jag missat två undersökningar så nu är jag så jädrans rädd att ngt är fel igen..har lite ont typ i livmodertappen så jag är skiträdd och fram till onsdag känns som en evighet. Men det är ju bara att vänta och se...

September:
    Jag kan både lördagen och söndagen...

Oj vad långt det blev...ni får slå mig sen...

Svar på tråden Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd