Inlägg från: Wretenstam |Visa alla inlägg
  • Wretenstam

Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd

fitforfight

hej igen tjejas!
    gud vad jag tjatar på dig...
    såg nu på millys sida att dom rekommenderar att man beställer klänningen 6 månader innan böllopsdagen...Hur i hela friden ska detta gå till när jag har dryga 20 kilos övervikt att bli av med???
    Hur lång tid tog det för dig att gå ner?

• Wretenstam

Holy crap!
    Börjar bli lite svettig och känner mig lite stressad. 7 månader är precis vad jag har till bröllopsdagen, på dagen idag.
    Men jag kollade med Milly och visst hade dom rush delivery, kan få den på 18 dagar för 50 dollar, pengar som jag mer än gärna betalar för att kunna skjuta lite på beställningen.
    Kilona SKA bort först!!!
    Hon jag mejlade rekommenderade mig att beställa i april. Om jag nu ligger i hårdträning borde det väl gå? Kanske inte alla kilona men åtminstone tillfredsställande många? *HOPPAS*

Är så nyfiken på din klänning nu!!
    Skönt att kunna få se en färdig, då känns det inte så mkt som grisen i säcken..

fitforfight skrev 2008-01-08 00:11:47 följande:
    det tog 7 månader för mi att gå ner mina 34 kilo 15 feb så e kinas nyår och sen efter det har dom som mest att göra skrev dom till mig. Det har tagit do en månad för att sy min klänning så jag va nog ute i rätt tid. har dom inte rush order på milly tro? man brukar kunna betala en slant extra så gör dom den fortare.
  • Wretenstam

Ligger lite fler bilder på klänningar jag är sugen på i bildgalleriet, gå gärna in å kolla och kommentera vilken ni gillar bäst...har sån beslutsångest!!

• Wretenstam

Ja just nu är jag insnäad på 3:an, det lutar åt att det blir den.
    La in bilden på tårtan för att visa dig, vi har ju samma färgtema. Visst var den cool?
    Klänningen är jättefin!! Jag tror nog att du hade blivit jättfin i den.

september2008 skrev 2008-01-09 14:45:26 följande:
    klänning 3 eller 4 tycker jag snyggaLäcker tårta
  • Wretenstam

SÅ FIN!!!
    Asså nu blir jag lite fundersam...känner igen bilden. Undrar om jag varit ute och snurrat i ditt bildgalleri tidigare idag eller igår utan att fatta att det var den... Får man verkligen lov att bli såhär snurrig...
    Hur som helst är den hur vacker som helst!
    Hoppas att jag kan få möjlighet att se den om det blir träff hos dig nästa gång?

fitforfight skrev 2008-01-09 14:59:56 följande:
    har jag sagt att jag har bilder i itt galleri? på den färdigsydda klänningen.
  • Wretenstam

Vad kul att ni kommit en bit med maten. Vi ska träffa ngn från Nya Bäckakrogen för att prata meny och priser på fredag...*LÄNGTAR*
    Maten låter väldigt god.
    Vart var det ni skulle va?
    Vi kommer också köra på både dessert och tårta..gottegris som man är .
    350 kr låter som ett bra pris eller är jag ute och cyklar?
    Drickan ska vi också fixa själva, vi åker till Tyskland och införskaffar allt sånt.

Ida Halmstad skrev 2008-01-09 21:44:06 följande:

oj det va lite olika menyförslag, här är några ex: ex Förrätt: 1. Lax rullar med philiadelphia ost på en salladsbädd2. Smått och gott tallrik: Rökt lax krustad med räkcremé, en bit ädelost med rödlöks chutney, lufttorkat skinka med kronärtskocksfyllning, toast.ex Varmrätt:1. Hjortfilé från Ulvered kantarell sky, krämig potatis gratäng.2. Helstekt fläskfilé, tryffelsky serveras med rotsaks gratäng.ex Dessert:1. Melonsallad med cointreaugrädde, en kula vaniljglass2. Vit choklad mousse toppas med rostad kokos och färska bär.Först hade vi inte tänkt att ha dessert utan istället bara bröllopstårta men jag tror vi kommer att köra på både och. Det skillde inte så mycket i pris om man skulle välja bort dessert. Och hon damen vi pratade med sa att tårtan kan serveras lite senare runt halv tolv, då blir det ett litet break i festen/dansen.Hon kunde inte exakt säga ett pris men ca 350/kuvert. Då är det inkluderat tre rätters, kaffe, servering hela kvällen, hyra och all förberedelse. De dukar och allt sånt. Dricka till maten kommer vi själva att fixa.
  • Wretenstam

Welcome welcome!
    Vi ska träffa ngn från Nya Bäckakrogen, fick tips om att dom var bra. Vi skulle haft ett par kompisar som ordnar med mat till bröllop men dom är inte hemma när vi gifter oss...
    Tårtan har jag inte bestämt ännu, dom på Bäckakrogen kunde tydligen fixa det också men det beror helt på vad dom kan göra. Jag vill ha en speciell och rolig tårta. Kan dom inte så kanske tårtdesign.
    Minitårtorna har jag ingen koll på...men mejla eller ring tårtdesign, dom kanske gör?

soon to be wife skrev 2008-01-09 14:52:53 följande:

Jag hoppar också in här om det är ok Jag håller på att fundera som mest på mat och tårta. Vi ska catera - vad rekomenderar ni? Och tårta.... Var ska man beställa? Funderar lite på Tårtdesign men jag vet inte om man ska ta ett "vanligt" bageri istället... Vet någon om någon gör minitårtor och vad det i så fall kostar?
  • Wretenstam

Välkommen hit!
    Jag ska gifta mig i Tönnersjö kyrka och festen kommer hållas i Tönnersjöbyggdegård.
    Bara fråga på så svarar vi...

tiniz78 skrev 2008-01-10 22:57:19 följande:
    Hejsan!Jag brukar tjuvläsa er länk lite då och då. Och är lite nyfiken på vart ni ska gifta er? Ska själv gifta mig i augusti och har lite beslutsångest om lokaler, så det skulle vara kul med lite tips och inspiration.kram på er!
  • Wretenstam

Vill också ha en ny...Pengar växer inte på träd har jag fått höra flera ggr om...
    Vi har en urkass bärbar och en stationär som är ganska ny och skitbra. Men jag vill ha min egen bärbara som jag kan ha med mig lite överallt,och som jag kan ha mitt photoshop program och mängder av bilder utan att få höra att jag tar upp plats på datorn. Men då får det vara en lite maffigare bärbar och det kostar ju...men ett playstation 3 för 5000:- kr kunde vi köpa... Hmmm
    Dags att bilda en motståndsrörelse mot våra envisa gubbar? *FNISS*

fitforfight skrev 2008-01-10 21:56:14 följande:
    Ahhh! e sur på min blivande! jag har hittat en jättebillig dator som jag vill ha ,men så får jag inte köpa den!!!! ;-(Min gamla e helt kass och han gillar inte att jag använder hans.
  • Wretenstam

Låter jättmysigt...men just nu ligger vi i botten med ekonomin...Vi backar 3000:- denna månaden Finns inte utrymme för någon lyxfrukost
    Så jag får nog stå över denna gången.

september2008 skrev 2008-01-10 16:02:40 följande:
    datum förslag för träff....vad säger ni tjejer om att käka frukost den 2:a eller 3:e feb???en mysig helgfrukost på hotell scandic. så att vi hinner planera hur vi ska göra med mässan i göteborg.vad sägs???
Svar på tråden Falkenberg/Halmstad -08? Fortsättningstråd