• Grund

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här är min lista:

Klart/bokat:
    kyrka/lokal
    bröllopssvit
    transport fr kyrka t festen
    fotograf
    Klänning
    Slöja
    Skor
    Papper till inbjudningar/program
    tyg till tärnklänningar
    Frisör
    Toastmadame/master
    Tärnor och marshalker

Kvar:
    naglar
    göra alla kort
    mat och tårta
    Musik
    M2b:s kläder
    blommor
    ring
    ev. tiara
    m.m.
    m.m.

• Grund

Skönt att han har vaknat, det är förhoppningsvis ett steg i rätt riktning

• Grund

Denna var inte så dum

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Audi.

Han fällde ned taket och tryckte på gasen.

När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig.

Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan väl aldrig köra ikapp honom.

Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 200 började han att tänka, -

'Vad i helvete håller jag på med?' och så svängde han av och stannade vid vägrenen.

Polisen kom fram till bilen, skakandes på huvudet, med böteslappen i handen.

-'Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute på vägarna, mitt pass är

snart slut och det är dessutom fredag den trettonde.

Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel.

Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring till fortkörningen.

Och det skall vara en som jag inte har hört tidigare'.

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade;

-Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis och nu trodde jag att

det var han som ville lämna tillbaka henne!'.

'Trevlig helg och kör försiktigt!', sade polisen och gick.

• Grund

Godmorgon brudar!'

Så var det som sagt fredag igen. Jag håller med dig Astriden, det är fredag jätteofta.
    Men idag är det lite annorlunda, jag gör min sista dag på jobbet. Igår bakade jag en tårta så det blir smarrig fika idag Annars känns det jättekonstigt att lämna ett ställe man varit på varje dag i över ett år.

• Grund

Bra att du kommer få lite kompensering Majsis, hoppas du får en fin julklapp!

Astriden: Det känns såklart lite tråkigt att lämna. Förutom er så är det alla här som jag ventilerar mina bröllopsplaner med. På det nya kommer det mest vara killar... Det blir tråkigt att lämna min arbetsplats men skönt att slippa att vara konsult via bemanningsföretag.
    Ska vara konsult på det nya också men det är ju ett teknikkonsultföretag så det känns mycket bättre. Det blir spännande på måndag

• Grund

Japp, lagerstyrning. Jag är ju civilingenjör inom logistik så det känns bra att faktiskt få jobb inom rätt område.

• Grund

Jaguar /Land Rover. Stort, men inte så många i Sverige. Dock anställd av Semcon.

• Grund

Å Göksäter, min favorit!

Nästan hemma... Där köpte jag tyg till mina tärnor

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2