• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • AyBee

stjärngudinnan 5 juli 2008 skrev 2008-02-13 20:19:25 följande:

Aybee: Du har säkert nämnt det å då får du förlåta mig för att jag glömt det men hur gammal är din son?
    Oj då hade så mkt på jobbet idag att jag inte hunnit vara inne så nu sitter jag här, nästan mitt i natten och läser ikapp mig.

Jag vet faktiskt inte om jag nämt hur gammal Axel är men han är iaf 16 månader. Min lilla solstråle. Är ni nyfikna så använder jag samma nick på Familjeliv så det är bara att gå in o kika på lillkillen. Inte alls stolt - eller hur.....
  • AyBee
    BarbaBruden skrev 2008-02-14 19:32:38 följande:
    Hej tjejer!Hoppas ni haft en underbar alla hjärtans dag! Min blivande har inte uppmärksammat detta det minsta vilket gjort mig sur! !
    Då är vi två. Jag fixade 14 dagars gratis träning....och nej...det är ingen pip samt att jag blev så sugen på de där tablettaskarna från Lagerhaus så jag köte 2 sådana i onsdags också...............................och vad fick jag - INGENING!!! Grrrrr Denna dag ligger helt enkelt förnära min födelsedag så m2b tror att han gjort sitt en vecka tidigare. Hmmmm han får skärpa till sig lite. Jag begär inte mycket men NÅNTING hade varit trevligt.
  • AyBee

På tal om hår o make up. Jag har bokat min frisör som jag haft de senaste 3 åren. Skulle aldrig vara "otrogen" mot henne. Hon vet ju precis hur jag är, vem jag är och min stil. Min underbara frisör heter Linda och jobbar på Viktoria N på 1:a Långgatan. Har inte ens kollat vad hon vill ha än *fniss*
    Rekommenderar henne skarpt, även Viktoria som äger salongen. Alla är hur goa som helst!!

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Då är det fredag idag och det känns såååååå skönt, vet inte heller var jag skall fixa mitt hår jag och tärnorna.. Spanar lite på det där :)

Aybee 16 månader gud sååå söt, jag vill att vi börjar med barn direkt efter bröllopetl. Det senaste året så har moders känslorna bara svallat upp :)

Angående hippan så kommer detta bli perfekt tycker jag!! Jag hade ju nyårsfest här hemma och vi hade tre rätters middag till 10 personer med tilltugg + natta mat och det gick ju på 120 kr bara så jag tror att 100:- räcker mer än väl blir kanske tom mindre...

Vad gör ni till helgen då??

Själv blir det hålla på med inbjudningarna ikväll, imorgon städa och stryka medans m2b håller på med trädgården med min pappa!!
    Sedan skall vi på barnkalas en stund sent på eftermidddag så mitt brorsbarn Robin fyller 7 år! Har önskat sig en turtles dräkt :)

Söndag blir det lite lugnare under dagen och på eftermiddagen skall jag ha lite fika för min mammas vänninor som kommer och ser huset och jag passar på att ge några utav injusningarna.
    Sedan skall jag posta resten på söndag kväll!!!!

Söndag blir det

• Astriden

God morgon

kan tänka mej att Axel är ett litet charmtroll, 16 månaderskilar brukar kunna vara riktigt busiga.

Amor,
    jo de där moders känslorna svärmar här med hoppas på napp ganska snart efter bröllopet. Fler som längtar?

Ikväll kör vi lite aw & käkar med ett gäng på Fredinans.
    Imorgon ska vi fira m´s pappa som fyller 65 på dagen & en 30 års fest i Stenungsund på kvällen.
    Söndagen är till m´s förtjusning helt dedikerat till fest/vigselprogram

• mrsD

Ja här e en till som har planerat knodd.. fast vi har redan tjyvstartat *s* blir d så blir d ungefär..
    visst hade d vart kul om man hade kunnat berätta på bröllopet? men sån tur har man väl inte.. *hum*

• Grund

Godmorgon girls!

Härligt med fredag! Fast jag vaknade med vagel på vänster öga *suck*

Igår kom våra inbjudningar fram hoppas jag men vi hörde bara ifrån ett par å så släkt då förståss. Roligt var att våra vänner i Abu Dhabi också fick ut sina igår. Så jag fick en inbjudan jag me

Nu får ni kolla in mariaochhenrik.weddingannouncer.com (nu när den är officiell menar jag) Lova att kommentera om det saknas något osv.

• Majsis2008

hej tjejer

längtar oxå till bebis, gjort länge, samlar massa bebisgrejer redan då vi ska börja snart....vet inte kanske blir snart med då det hände en olycka för 1 vecka sen...vi får se om d blir nåt av d hela..tror inte d tar så snabbt men får se...

redan 10 st som sagt dom kommer...bara 20 kvar typ...

• malinlars

ÅHH fredag!! Sen har jag sportlov. Underbart. det är fördelen med detta yrke. Även om vi har en del att arbtea med hemma, så kan kan ju gå upp utan att klockan ringer & väcker än

Stjärnis: Ja det skall bli helt underbart. Efter att varit student så blir det riktigt lyxigt med en härlig sommar ledig & Nygift!!

Stenis: Ja precis.. håller me dig! Inte för långt ifrån bröllopet bara!!

Vi firar inte Alla Hjärtansdag.. kanske jag skrivit innan. Jag tycker det är kommersiellt dravell.. men alla tycker vi olika. Vi tycker att det är mysigare att uppmuntra varandra med blommor el annat mysigt närsomhelst på åren.
    Men sen kommer det dåliga! Skäms lite.. men jag håller gärna på traditioner. Jag köper alltid en ask med geléhjärtan fr Aroma. de kommer ju bara nu i dessa tider. Lasse älskar dem. Så jag har lite svårt att sluta köpa dem till honom. SÅ jag säger egentligen mot mig själv.. hahaah

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!!

Fick ett samtal ifrån Nöjesvärdaran, fattar ni att de skall ha typ 12.000 kr för att ha en person som sjunger och en som spelar piano i kyrkan!! Jag trodde det skulle liga kanske på 3-4000 kr de jobbar i 10 minuter!

Nej inget för mig! Jag skulle ju vilja ha någon som kan spela gitarr.. Skall se om kyrkan kanske har någon de känner??

Underbart väder vi har :)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2