• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Majsis2008

god morgon tjejer. Nu är d bara 100 dar kvar till vårat bröllop...känns som många dagar men vet d kommer gå snabbt...

usch e helt mörbultad i kroppen....känns som man varit med i slagsmål eller nåt. Måste sätta fart med träningen igen, annars kommer jag gå under.

• Grund

God morgon tjejer!

Amor: Är jag hemma så hjälper jag gärna till!!!

Ska bli så kul att träffas i eftermiddag
    Jag fick dock inte med mig några grejer för huvudet var långt in under armen imorse...Visserligen har vi bara inbjudningskorten klara.

• 31 maj 2008

Amor: vi började också med bordsplaceringen igår, men kom ingen vart, det var sååå mycket svårare än jag hade tänkt mig. Man vill ju blanda, samtidigt som jag har ett stort kompisgäng som inte träffas ofta, så det är ju roligt för dem att sitta ganska nära varandra. Någon som har något tips? Astriden - hur har ni gjort?

Idag åker jag till Karlskrona med jobbet, så det är därför jag inte har skrivit upp mig för fika, annars hade det varit trevligt!

• Astriden

bordsplaceringen ja
    jag har börjaqr men fick ont i huvudet & slutade Gud va svårt. Jag har gjort namnskyltar & bord som man kan "leka runt med" Har med mej detta ikväll & visar gärna.

• mrsD

usch d där me bordsplacering alltså..! såå svårt! har inte vågat sätta igång me d än..

men vi har tänkt såhär: vi kommer kombinera alla i par (2 o två alltså) kompisar/respektive osv.
    Sen tar vi de paren o placerar dem mitt emot varandra. (så alla känner någon där de sitter!)
    o sen placerar vi ut de olika paren brevid varandra. På så sätt blir det lättare o man behöver inte tänka person för person, utan kan tänka i par...

ett tips kanske?

• 31 maj 2008

MrsD - det var ett bra tips. Har ni alltid respektive mitt emot varandra, eller varierar det om det är respektive eller kompisar i "paret"?

Tänkte sitta och pyssla med det på tåget till Karlskrona - en nätt resa på 5 timmar...

Hur många har ni alla vid honnörsbordet? Har ni runda bord, eller traditionellt i E eller liknande?

• mrsD

31 maj - vi har inte gjort någon bordsplacering än, men vår tanke e väl att respektive altid sitter mitt emot, och de "utan" respektive sitter mitt emot ngn de känner, kompis eller släkt.

Vi kommer nog ha C bord, (ett kantigt C om ni förstår?) o vid honnörsbordet sitter vi, och föräldrar..

• Astriden

vi har 9 på honörsbordet & sen "fyrkantiga runda" bord är par sitter vid samma men inte brevid varandra

• AyBee

God morgon allihopa....

Nu fick jag en stund över och har läst ikapp mig..

Stjärnis: Nja jag gör inte en helt egenkomponerad bröllopssida utan anvnder mig av weddingannouncer.com. Nu börjar jag få häng på det men vill gärna att M är med om skriver så att det inte bara blir mina ord. Nu har jag o M bara setts i dörren hemma de senaste 2 veckorna men jag lovar att länka när vi kommit lite längre i skriveriet.

Amor: Du verkar ha tillräckligt många som kan ställa upp. Vad snälla ni är tjejer!!!!!

C&K: Kan tyvärr inte nästa helg. Har folk hemma jag me.

MrsD: Bra tips om bordsplaceringen. Ska skriva upp detta o försöka komma ihåg när det är dax för oss att sätta oss ner o planera broden.

• Majsis2008

vi ska vara 10 på honnörsbordet, vi, föräldrarna och far och mor föräldrar...sen blir d i ett c som mrsD...har oxå satt paren mitt emot varandra och blandat det bra, ska dock göra om d då jag missat en person sen vet man ju inte vilka som faller bort heller men annars är den klar...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2