• CRISTAL

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Ja det är verkligen tråkigt väder. Själv ska jag vara barnvakt på eftermiddagen, hade hoppats på fint väder så vi hade kunnat gå en promenad i Slottskogen och titta på pingvinerna och de andra djuren men det blir inget med det.

Fixade även en lunch dejt med vår vän som jobbar för församlingen på tisdag så då kanske det även bokas kyrka men allt beror på vad hon säger och hur vi löser mitt dilemma med präst + tal... to be continued

• CRISTAL

Amor: Hoppas att allt är väl med din vän och att hon hör av sig.

Någon som har koll på lagen här? eller kan rekommendera en jurist?

Jag har ett annorlunda efternamn som jag är väldigt stolt över och kommer att behålla det när vi gifter oss. Martin vill inte ta mitt efternamn och det förstår jag för det är speciellt. Däremot kan jag tänka mig att ta hans också, frågan är då:

Om jag tar hans efternamn också, kommer mina två efternamn ses som ett helt nytt? Dvs om någon släkting till mig skulle säga att alla som bär efternamnet "U" får ärva en klenod men eftersom jag heter "U A" så får jag inte det???

• CRISTAL

Stenbruden - Usch, håller med dig det är verkligen svårt. Det blir ännu svårare efter som jag har hela 4 namn varan ett är förnamn, 1 mellannamn och 2 efternamn. Så mitt namn ser ut så här:

Cristal "M" "U" "P"

Det är "P" jag ville byta till Martins efternamn men det kanske inte går då... "U" är däremot det enda efternamnet jag använder och oftast adresseras jag bara med det. Känner själv och jag velar nu i min text =/

Tror ni Skatteverket har koll på detta?

• CRISTAL

Amor Eterno: Vad skönt att allt var okej med din vän, alltid jobbigt när man inte vet, då byggs det värsta scenariet upp.

Välkommen AyBee till sidan, jag är själv relativt ny här på sidan men trivs redan som fisken i vattnet.

Idag bokas evt kyrkan....ska luncha med min vän som jobbar i församlingen.

• CRISTAL

Grund jag hade gärna kommit men tyvärr krockar det med filmfestivalen men tack så mycket för inbjudan. Får bli nästa gång.

NU tjejer är det bestämt =)

18 oktober 16.00
    Carl Johans kyrka
    gifter vi oss =)

Hehe....när vi väl skulle bestämma oss blev det en annan kyrka och annan tid men nu är det bokat. Tjohoo!!!!! *lycka*

• CRISTAL

MrsD jag tycker absolut inte ni ska lägga mer än 250:-, ni är inte bjudna men ändå är ni snälla och tänker ge dem en present. Det är bra nog tycker jag =)

• CRISTAL

Grund jag skulle gå till Matton, var där nyss och det känns som de har alla färger, former och storlekar. Om inte så kanske de kan köpa in alt rätt färg så du kan vika egna kuvert.
    Tänkte själv gå dit så jag kan köpa papper som inbjudningstexten ska printas på - funderar på genomskinligt papper!!!

Välkommen Fru Magnusson! Hur många sittplastser behövs så att era gäster får plats?

• CRISTAL

Håller med dig MrsD det har verkligen varit svårt att komma in idag =/

Tjejer! känner ni till vilka större butiker som finns runt om i Sverige där det går att lägga in en önskelista? Vi vill inte ha önsklistan elektronisk, listan skickas tillsammans med inbjudan.

Cervera och Duka vet jag, tyvärr har inte Åhlens den tjänsten längre vilket vi tyckte var väldigt synd.

• CRISTAL

Aybee håller med Stenbruden, så himla onödigt av henne. Hon är säkert bara avundsjuk för att du ska gifta dig och är hon redan gift är hon säkert olycklig!!!!

Hmm....någon som varit på bröllopsbutiken Wedding Square vid Järntorget. Inte....då har du inte missat något heller?!?
    Kika in idag bara för att kolla sortiment, priser, service etc. Han var väldigt trevlig i butiken men han förstod inte vad jag var ute efter.... När jag sa enkel bröllopsklänning dvs inte massa pärlor, band, glitter etc visade han mig massa coctailklänningar/festklänningar i diverse färger och sa att man kunde beställa i vitt. Förklarade gång på gång att jag vill ha en brudklänning med enkla snitt och drag. Han fatta inte! visade mig bara ännu fulare klänningar... =/ så mitt första besök i en brudklänningsbutik var inte lyckad....

• CRISTAL

Ska ta ert råd tjejer....för det kändes verkligen trist. Sen ska jag nog ta med någon nästa gång, samtidigt som jag vill att det ska vara en överraskning för alla. Får se hur jag gör.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2