Inlägg från: 31 maj 2008 |Visa alla inlägg
  • 31 maj 2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Jag gjorde tomatsoppa igår - och den borde ju fylla samma funktion: lök, morot, vitlök, tomater & krossade tomater, färsk basilika, röda linser och massor av kryddor. Kokade rätt länge och mixades slät. Så god! Man kan ju ha i lite mager creme fraiche (5%) eller kesella (1%) om man vill. Testa den, Majsis!

• 31 maj 2008

Har kollat upp häst och vagn idag. 1500-2000 kostar det. Ni som har annan transport, vad betalar ni?

• 31 maj 2008

Vi ska ju gifta oss på Tofta bränneri, mellan Kungälv och Marstrand, och tänkte tipsa gästerna om att bo på Marstrand. Vi fixar transport för gästerna från Marstrand till vigseln/festen, men funderar på att låta dem ta egna taxibilar hem. Det är 1,5 mil och kostar ca 300/bil, dvs 75 kr/pers. Är det snålt att inte fixa transport hem på natten? Tänker att det är ju svårt att veta om alla vill åka kl 2:00. Vad tycker ni?

• 31 maj 2008

Två hål på vardera sida om mitten, och ett sidenband igenom tycker jag låter fint! Det ska jag testa!

Jag fick pris från ett till bullbolag idag, och då det var mycket billigare, kommer vi att erbjuda dem skjuts hem också, så då var det löst, skönt! Men boendet vi skulle prel.boka för gästerna var fullt. Hela Marstrand verkar vara uppbokat, men jag håller tummarna för ett bra besked imorgon från ett annat ställe.

• 31 maj 2008

Majsis: Kollade lite på Jotex nu, och det finns "Liv" löpare på metervara, men den ligger under "Dukar" på sid 3. Enfärgad i många olika färger. 34:-/m. Men MrsD kanske har hittat något annat.

• 31 maj 2008

Jag missade helt programmet igår, somnade visst framför tv:n... Skönt att höra att jag inte gick miste om så mycket då, men nästa vecka ska jag självklart kolla, det kan ju blir bättre.

• 31 maj 2008

Låter som en härlig helg, Astriden. Har du sett nåt avsnitt av Cashmere Mafia? Kanske ska kolla efter lite såna serier jag också. Jag håller just nu på med Sex and the city-boxen. Härligt!

• 31 maj 2008

Igår kom vi äntligen fram till hur våra trycksaker ser ut, så idag ska vi handla allt material till inbjudan, vigselprogram, festprogram och tackkort! Jättenöjd, verkligen. Vi fick 15% rabattkupong på Format på bröllopsmässan på Tjolöholm, så vi köper allting direkt.

Var har ni köpt ert pappersmaterial? Är det någon affär som generellt är billigare än andra?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2