• mrsD

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Gomorron!

fy.. måste va hemma från föreläsningen för att de ska komma o byta kyl, frys o spis.. eftersom vi har hund kan vi inte släppa in folk hur som helst när vi inte e hemma.. (eller snarare, d kommer inte att komma in!)
    o de kan inte vänta me vår lägenhet så jag får va hemma..
    Typiskt oxå att när man väl e hemma så får man nite sova, för då ska bilen lämnas in t versktan kl 7!!!
    Aja, kanske ska ta tillfället i akt o plugga? hmm..

Lycka till Barbabruden förresten!

ja, o VEM har beställt detta väder??

• mrsD

goddagens!

kan d inte sluta regna snart? vill inte ut i regn o rusk..

Nu har de bytt kyl o frys här hemma, o gissa vad? de har bytt så nu e kylen där frysen va förut o tvärtom! snacka om att man får vänja om sig.. kommer ju öppna frysen varje gång jag ska åt ngt i kylen de närmaste 5 åren *asg*

Usch, känner att jag inte planerat nåt för bröllopet på jättelänge nu.. har inte ens tagit tag i telefonsamtalet t brorsan.. ska ju höra om han fortfarande vill va toastmaster o om hans tjej vill fixa hår o smink.. me en 5-månaders bebis.. hm.. AHH, varför ska d va så himla svårt??

• mrsD

Grund - ja, nu har d slutat! äntligen!

Nu har jag ringt brorsan, men han svarade inte.. så han ringer väl upp.. va skönt o få d gjort iaf!

hihi, vet ni va som hände idag? va så skumt!
    stod på spårvagnen hem från skolan o d stod en äldre herre brevid mig, o när vi stannade vid marklandsgatan så börjde han sig fram o sa ngt t mig, jag skulle precis säga "ursäkta?" för jag hörde inte riktigt va han sa, men antog att han skulle fråga vilken station vi va på.. men då avslutade ha me "d klär dig" o så gick han av!!!

attans att d va lite fel generation.. hehe..

• mrsD

haha, va ute me hunden precis, o alltid när vi kommer in från morgonpromenaden får hon nytt vatten, en kopp mat + medicin o så säger jag "varsågod"

Idag gjorde jag samma procedur men när jag sa varsågod så ville hon inte gå fram t maten utan tittade upp på diskbänken.. "jäklar" tänkte jag "jag glömde ju medicinen"
    så jag la i medicinen o sa varsågod igen, då åt hon!
    hehe, de e smarta de där små liven! hon fick massa beröm för att hon håller reda på matte..

• mrsD

hm. nu gjorde hunden en inte-så-gullig-grej..
    hon får ALLTID resterna av min matlåda när jag kommer hem från skolan, så d första hon gör när jag kommer hem e att alltid nosa i väskan (har vi rutiner eller vad? *s*)

så oxå idag. sen sätter jag mig vid datorn o hör prassel.. hm.. kollar va ljuden kommer ifrån, men innan jag hinner fram hör jag tassar på parkettgolvet.. o så kommer d fram en hund me huvudet o öronen nästan vid golvet,,
    då har hon lyckats ta ner en chokladkaka från vardagsrumsbordet (hon tar ALDRIG från bordet annars) men antagligen har sambon lagt den liiiite för nära kanten o den luktade liiite för gott.. hehe..

• mrsD

ja den var jättefin!

du kanske har skrivit d förut, men får m2b se den innan?

• mrsD

godmorron!

fast har inte heller en så god morgon.. har bråkat hela morgonen.. d här va nog värsta bråket vi nånsin haft.. usch d känns inte alls bra..
    d löste sig ju till slut, men en såndär grej som kommer ligga kvar under ytan ett tag.. blää va jag känner mig dum..
    Samtidigt e d ju bra o fått vädra liksom.. så e d ur världen sen.

Vill oxå hitta på ngt roligt idag, fond låter ju jättetrevligt! tyvärr har vi handboll o sambon jobbar sen ikväll..
    men kanske en trevlig lunch vore ngt.. skulle behövas!

Hoppas magen blir bätte, både på Majsis o Sjärnis!

• mrsD

oj här va d dött! Antar att d tyder på att ni alla har en bra helg=)

Ska iväg på handboll nu (igen) Jobbigt o gå upp tidigt på söndagar..

• mrsD

gomorron!

va underbart d låter Amor! Vi firar 5-årsdag i mars, kanske man kan få m2b o fixa nåt sånt.. hm..

Usch har sån ångest för julen! har inte alls lust o handla julklappar... vet inte vad! vill inte ha jul i år IGEN!! Letar just nu vinprovningar till svärföräldrarna, men d verkar lönlöst.. dalarna e ett glest ställe.. suck..

• mrsD

jodå d känns bättre nu mellan oss.. men behöver komma iväg lite, har kollat på vandrarhem i dalarna så ska boka in några nätter mitt i skogen..=)

Vet inte varför jag inte har ngn julkänsla i år.. brukar alltid va den som e klar tidigast me julklapparna o vill fixa o baka osv, men inte i år.. vet inte va d e.. man börjar väl inte blii *hemska tanke* VUXEN??? *ryser*

Ne, d blir säkert mer julkänsla när d blir kallare o kanske lite snö o sådär!

Nu ska jag iväg på omtenta, stackars kompisen, hennes tåg va försenat FEM timmar! så hon skulle missat tentan om de inte bokat om henne på ett snabbare tåg.. hata sj!

Majsis - varför har de ändrat på klänningen?
    min borde ju va klar vilken dag som helst nu då.. *ivrig*

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2